« Atgal
2016-06-06
Stovykla

Šiaulių Didždvario gimnazija, įgyvendindama Šiaulių miesto savivaldybės aplinkosauginį švietimo projektą, birželio 6-10 dienomis vykdė gamtamokslinę stovyklą „Eureka“. Ši stovykla buvo skirta 7-12 metų amžiaus Šiaulių miesto vaikams, prie jų prisijungė ir nemažai stovyklautojų iš Vilniaus, Panevėžio, Kauno, Radviliškio ir Kuršėnų.

Kiekviena stovyklos diena buvo skirta vis kitai mokslo šakai. Per penkias dienas mažieji stovyklautojai susipažino su ekologija, chemija, biologija, fizika ir menais. Visos stovyklos metu buvo taikomas patyriminis mokymasis, kadangi toks metodas motyvuoja mokinius ir kuria prasmingus mokymosi rezultatus.

Vaikai sužinojo daug naudingos informacijos apie akis, jų struktūrą, palygino žmogaus regėjimą su įvairių gyvūnų akimis. Taip pat sužinojo apie pavojingus sveikatai mokroorganizmus besidauginančius ant rankų ir geriausius būdus nuo jų apsisaugoti. Vaikai kūrė zefyrinę DNR molekulę, gamino savo planetas iš balionų ir druskos, atliko laboratorinius darbus, susipažino su tirpalų terpėmis ir mišinių išskirstymo būdais. Net menai stovykloje buvo susieti su gamtos mokslais: vaikai išmoko imti pirštų antspaudus, atliko skonio, greičio testus, sužinojo, kad dažų pagrindą sudaro cheminės formulės, kas yra pigmentai ir kaip pasigaminti natūralius dažus.

Stovyklautojai apsilankė Šiaulių Universiteto botanikos sode, kur žaidė „Augalų detektyvą“ –  aktyvų edukacinį žaidimą, kurio metu žaidimo dalyviams reikėjo rasti pradingusį augalą. Vaikai susipažino su natūralios kosmetikos gamyba, patys gamino dovaną mamai – ekologišką kūno šveitiklį. Stovyklautojai tyrinėjo Baltijos jūros, Rėkyvos ežero ir Šiaulių Prūdelio vandens mėginių kokybę, grupėmis sprendė ekologinius klausimus.

Visomis stovykloje vykdytomis veiklomis buvo siekiama priartinti mokinius prie realaus mokslo ir suteikti galimybę įgyti patirties mokantis per praktinę veiklą.

Šiaulių Didždvario gimnazija prisijungė prie Ugdymo plėtotės centro įgyvendinamo tarptautinio Europos Komisijos Mokymosi visą gyvenimą programos projekto MARCH (angl. Make Science Real in Schools), kuris siekia sudominti mokinius moksline veikla, atskleisti mokslo reikšmę kasdieniniame gyvenime, pritaikomumą sprendžiant vietos bendruomenių darnaus vystymosi problemas, ir taip prisidėti prie mokslo populiarinimo.

Julija Muningienė