« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2019-2020 m.m. renginiai »

Pedagogas. lt Švietimo konferencija: Ugdymas ir psichologija 2020

2020-01-22
Pedagogas. lt  Švietimo konferencija: Ugdymas ir psichologija 2020

„Išmokyti vaiką yra didesnis ir svarbesnis darbas nei valdyti valstybę“, –  teigia amerikiečių rašytojas V. E. Čeningas, tad mokytis, kaip išmokyti vaiką, yra nepaprastai sudėtingas procesas. Sausio 15 d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Trijonienė ir socialinė pedagogė Danguolė Naraveckienė vyko į Vilniuje organizuotą Švietimo konferenciją: Ugdymas ir psichologija 2020. Išklausyti devyni pranešimai apie veiksmingą mokytojo, psichologo pagalbą vaikui, krizių valdymą, kovą su patyčiomis, socialinį emocinį ugdymą ir kt.

Psichiatras Linas Slušnys savo pranešime „Kada ir kam galime perduoti estafetės lazdelę? Mokytojo vienišumas pagalbos vaikams sistemoje" akcentavo, kad šiandien dauguma tėvų nepasitiki ugdymo įstaiga, vengia kalbėtis apie vaiko problemas, tad mokytojas jaučiasi vienišas, trūksta metodikų, kaip dirbti ne tik su vaikais, bet ir jų tėvais.

Vaikų psichologė Milda Karklytė-Palevičienė pristatė būdus, padedančius mažinti patyčias, mokė, kaip į jas reaguoti, tinkamai įsiterpti ir sustabdyti, kodėl būtina padėti abiem vaikams ir tam, iš kurio tyčiojamasi, ir tam, kuris tyčiojasi.

Kas yra socialinis emocinis ugdymas ir kokia jo nauda bendruomenei, kalbėjo socialinio emocinio ugdymo instruktorė, SEU instituto tyrimų vadovė Joviltė Beržanskytė. Buvo įdomu klausytis psichologės minčių apie formuojamojo vertinimo ir  socialinių ir emocinių kompetencijų ryšį.

Dr. Said Dadašev, klinikinis psichologas, Vilniaus universiteto Psichologijos instituto Suicidologijos tyrimų centro mokslo darbuotojas, ilgus metus savanoriavęs Jaunimo linijoje, pranešime „Krizės valdymas mokykloje po savižudybės“ akcentavo labai svarbų mokytojo vaidmenį po savižudybės, pasidalijo praktiniais žingsniais, kaip suvaldyti krizę įvykus savižudybei.

Prof. habil. dr. Vilijos Targamadzės pranešimas „Naujoji (ne) atrastoji karta: modus vivendi“ atskleidė naujosios kartos, bendravimo su jais ypatumus.

Taigi psichologų, praktikų dalijimasis patirtimi buvo išties įdomūs, naudingi.

Socialinė pedagogė Danguolė Naraveckienė