« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2017-2018 m.m. renginiai »

Pažintis su Gardino miesto gimnazija Nr.2

2018-02-23
Pažintis su Gardino miesto gimnazija Nr.2
Vasario 21 d. Lietuvos matematikos mokytojų asociacija kartu su Gardino (Baltarusijos Respublika) gimnazijos Nr.2 matematikos mokytojais organizavo seminarą apie matematikos mokymą Baltarusijoje, kuriame dalyvavo daugiau kaip 30 Lietuvos matematikos mokytojų. 
Kai atvykome, baltarusių mokytojai mus pasitiko mokyklos kieme – supratome, kad esame labai laukiami. Netrukus buvome vaišinami kava, arbata, karštomis bandelėmis, kitais skanumynais. Kai sušilome ir šiek tiek pailsėjome po kelionės, mokyklos vadovai supažindino su gimnazija, kuri padarė išties gerą įspūdį – ji jauki, šviesi, gerai aprūpinta mokymosi priemonėmis. Gimnazijos direktorė, matematikos mokytojai pristatė mokyklos veiklą, paaiškino, kaip organizuojamas ugdymo procesas, papasakojo, kaip jauni mokytojai įtraukiami į profesinę veiklą, pasidžiaugė mokinių pasiekimais. Tiesa, dėmesį patraukė tai, kad kiekviename kabinete yra viena stovima darbo vieta, kurią mokytojai juokaudami vadina „kontorka“. Pasirodo, toks stalas  privalo būti kiekvienoje klasėje pagal nustatytas higienos normas (jei mokinys pavargo arba dėl kitų priežasčių nebegali dirbti sėdėdamas, jis gali atsistoti ir tęsti darbą prie šio  stalo). 
Įdomu tai, kad gimnazijoje mokoma plačiau ir giliau negu paprastoje vidurinėje mokykloje, kad matematikos egzaminą, kuris vadinamas tiesiog kontroliniu darbu, mokiniai laiko po 9 kl. (darbo trukmė – 4 val.) ir 11 kl. (darbo trukmė – 5 val.). Kontrolinį darbą sudaro 10 uždavinių. Jį rašydami mokiniai negali naudotis nei skaičiuokliu, nei formulėmis. Kad egzaminą išlaikytum gerai, nepakanka tik teisingai išspręsti pateiktus uždavinius, būtina, be abejo, teisingai aprašyti sprendimus. Iš mokytojų pasakojimo supratome, kad daug dėmesio skiriama matematiniam raštingumui ir elementariai tvarkai darbe: jei yra nors menkiausi pribraukymai, pažymys  mažinamas. Be to, baltarusių mokytojai daug dėmesio skiria mokinių rengimui olimpiadoms – pasirodo, yra net parengtos kelios ruošimo matematikos olimpiadoms programos, o kurią pasirinkti, mokytojas sprendžia pats. Šiam ugdymo aspektui yra išleista nemažai metodinės medžiagos.
Išvykę iš gimnazijos, daugiau kaip dvi valandas vaikščiojome po Gardiną, klausėmės gido įdomių pasakojimų apie miesto istoriją, šiandieninį jo gyvenimą. Visai smagu būtų ir dar kartą čia atvykti.
 
Aistė Venclovienė, matematikos mokytoja