« Atgal
2016-11-18
MARCH
Ugdymo plėtotės centras baigia įgyvendinti tarptautinį Europos Komisijos Mokymosi visą gyvenimą programos projektą MARCH (angl. Make Science Real in Schools), kurio tikslas - sudominti mokinius moksline veikla, atskleisti jiems mokslo reikšmę kasdieniam gyvenimui ir pritaikomumą, sprendžiant vietos bendruomenių darnaus vystymosi problemas, ir taip prisidėti prie mokslo populiarinimo.
Susumavus UPC ir mokyklų komandų vertinimus, geriausiais darbais pripažinti: Šiaulių Didždvario gimnazijos komandos iniciatyva – gamtos mokslų stovykla „Eureka“. Komandos vadovė chemijos mokytoja Virginija Savickaitė.
Lapkričio 14-16 dienomis Londone vyko baigiamoji MARCH projekto konferencija, į kurią vyko klasių kuratorė Julija Muningienė ir 1g klasės mokinys Ugnius Sadauskas. Konferencijoje dalyvavo atstovai iš Graikijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Serbijos, Portugalijos, Bulgarijos ir Lietuvos. Vienas svarbiusių projekto aspektų yra sąsajos tarp mokslų ir ateities karjeros. Pagrindinis baigiamosios konferencijos tikslas buvo parodyti sėkmingiausias STEM praktikas, kurios taikomos kitų šalių mokyklose.
Didždvario gimnazija konferencijoje pristatė savo geriausia patirtį - gamtos mokslų stovyklą „Eureka“, kuri buvo organizuota mūsų mokykloje birželio 6-10 dienomis. Konferencijos metu pristatyta daug įvarių ir įdomių STEM patirčių. Vieną įdomesnių pristatė Josh Doyle. Jis yra vienas iš projekto „I'm a scientist. Get me out of here“ kūrėjų. Šis projektas suteikia galimybę moksleiviams bendrauti virtualioje erdvėje su mokslininkais ir inžinieriais. Moksleiviai gali tiesiogiai užduoti mokslininkams bet kokius, juos dominančius, klausimus, susirašinėti su mokslininkais ir inžinieriais bei balsuoti už jiems labiausiai patikusį mokslininko pasirodymą. Tokia veikla padeda mokiniams suvokti, kaip jie gali panaudoti mokslą realiame gyvenime ir įsitikinti, kad mokslininkai ir inžinieriai yra tokie pat žmonės kaip ir visi kiti. 
Konferencijoje taip pat dalyvavo mokiniai iš visų šalių atstovių. Mokiniai STEM mokymo principus vertino iš savo perspektyvos ir parašė jaunimo manifestą dėl šiuolaikinės švietimo sistemos trūkumų. Jis buvo pristatytas visiems konferencijose dalyvavusiems mokytojams, STEM ambasadoriams ir politikams. Tokios konferencijos suteikia unikalią galimybę pasisemti tarptautinės patirties, tobulinti anglų kalbos įgūdžius bei susipažinti su moksleiviais ir mokytojais iš kitų šalių.
 
Ugnius Sadauskas