« Atgal
Titulinis » Naujienos »

Integruota biologijos-istorijos pamoka

2017-12-06
Lapkričio 30 d. Didždvario gimnazijoje II a klasėje vesta integruota istorijos-biologijos pamoka: žmogaus genetika ir antisemitizmas. Jau keletą metų yra vedama ši pamoka ir visada pasiteisina. Mokiniams smagu, kai pamoką veda du skirtingus dalykus dėstantys mokytojai. Integruotoje pamokoje nėra paprasta numatyti ir pasiekti iškeltus uždavinius, juk kiekvienas mokytojas turi išaiškinti ir įtvirtinti savo dalyko medžiagą ir kartu su mokiniais gauti bendrą rezultatą, susietą su pamokos uždaviniu. Mokiniai, dirbdami grupėse ir atlikę užduotis iš biologijos, padarė išvadą –  visi žmonės, nežiūrint tautybės ar rasės, biologiškai yra vienodi, tad diskriminuoti dėl odos, plaukų, akių spalvos ar kitų fizinių skirtumų nėra pagrindo. Mokiniai, dirbdami grupėse ir atlikę užduotis iš istorijos, padarė išvadą – nacistinėje Vokietijoje nebuvo jokio pagrindo antisemitizmui ir rasizmui. 
Pamokos refleksijai buvo pasirinkta užduotis, sudariusi galimybes mokiniams pamąstyti apie save, draugus: kiekviena mokinių grupė turėjo pateikti pasiūlymų, ką reikia daryti, kad antisemitizmas, diskriminacija, netolerancija Lietuvoje mažėtų. Mokiniai labai noriai teikė siūlymus, o geriausiai dirbę buvo įvertinti dešimtukais. Manome, kad pamoka ne tik išplėtė mokinių turimas žinias, bet juos privertė susimąstyti. Štai keletas mokinių atsiliepimų apie pamoką: „Labai smagu, kad pamokoje kiekvienas galėjo išsakyti savo poziciją, nuomonę.“, „Tai nebuvo pamoka, kurioje vieni dirba, o kiti neturi, ką veikti. Visi dirbome bendradarbiaudami. Esu dėkinga mokytojoms.“  
                                                                                                                                                                                       
Biologijos mokytoja Kristina Muraškienė, istorijos mokytoja Giena Kubiliūtė