« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2018-2019 m.m. renginiai »

„Globalus švietimas globaliam pasauliui“

2019-06-04
„Globalus švietimas globaliam pasauliui“

Gegužės 6–8 d. Šiaulių Didždvario gimnazija sukvietė projekto „Erasmus+” partnerius (iš Lenkijos, Ispanijos, Turkijos, Rumunijos) ir svečius į tarptautinę, baigiamąją projekto „Globalus švietimas globaliam pasauliui“ konferenciją  („Global education for a global world“, Erasmus+ projekto Nr. 2017-1-LT01-KA219-035293_1). Projektą, kuris tęsėsi dvejus metus, koordinavo Šiaulių Didždvario gimnazija (koordinatorė – anglų k. mokytoja Rūta Alminienė).

Visose šalyse partnerėse suorganizuoti penki mobilumai, kuriuose dalyvavo 12 Didždvario gimnazistų ir mokytojos: Rūta Alminienė, Rūta Nagelienė, Inesa Tamulionytė, Alla Chvostova, Inga Stonienė.

Ruošdamiesi vizitams ir per juos mokiniai ir mokytojai diskutavo pabėgėlių klausimais, kiekvienoje šalyje nagrinėjo vis kitą potemę: „Politika ir migracija” (Lenkija), „Pabėgėliai: ekonomika ir sąžininga prekyba” (Lietuva), „Pabėgėliai, migrantai ir tolerancija” (Turkija), „Pabėgėlių integracija” (Ispanija), „Pabėgėlių situacija žiniasklaidoje” (Rumunija). Kiekvieno susitikimo rezultatus ir refleksijas mokiniai užfiksavo sukurtuose filmukuose, o mokytojai kiekviena tema paruošė užduočių rinkinį (tekstai, pratimai, video medžiaga).

Tradiciškai projekto dalyviai vieni kitiems pristatė savo šalies kultūrą, organizavo pažintį su šalimi lankantis įžymiausiose jos objektuose: būdami Lenkijoje ir Rumunijoje, kopėme į kalnus, Lietuvoje aplankėme Vilnių ir susitikome su Laisvosios rinkos instituto prezidentu Žilvinu Šilėnu, vaikštinėjome po senamiestį, Šiauliuose lankėmės saldainių fabrike „Rūta”, net patys gaminome šokoladą, Turkijoje turėjo galimybę iš arti pamatyti, kas yra Ramadanas, suvokti, koks yra realusis pabėgėlių gyvenimas (mat Turkijoje yra apie 4 mln. pabėgėlių, o mūsų aplankytame Bursos pabėgėlių centre pagalbą gauna 2000 žmonių), Ispanijoje ne tik aplankėme Valencijos senamiestį, Mokslo muziejų, bet ir patyrėme, ką reiškia dėl liūčių paskelbta nepaprastoji padėtis (tos liūtys mums, lietuviams, atrodė visiškai įprastas vaizdas).

Ar tapome globalesni, tolerantiškesni, atviresni pasauliui? Turbūt geriausiai atsakymus pateikia projekto dalyviai: „Dalyvavimas projekte mums suteikė žinių apie pabėgėlių problemą ir praplėtė akiratį. Sužinojome, kaip skirtingos šalys tvarkosi su šia problema, kaip integruoja pabėgėlius į šalies bendruomenę. Taip pat turėjome puikią galimybę pabendrauti su bendraamžiais iš kitų šalių, išklausyti jų nuomonių tam tikromis svarbiomis temomis. Šios naujos pažintys ir įgytos žinios padeda mums dabar ir padės ateityje, nes patobulinome komunikavimo gebėjimus”( Rugilė Drazdovaitė, III kl.); „Šis projektas suteikė man galimybę pažinti  kitų tautų kultūrą, jų gyvenimo būdą, susirasti draugų iš kitų šalių” (Kasparas Gruslys, IIa kl.); „Man „Erasmus+“ projektas Turkijoje davė labai daug: patobulinau anglų kalbą, komunikavimo gebėjimus, o svarbiausia radau naujų draugų, su kuriais buvo labai malonu kelias dienas praleisti kartu” (Meda Alminaitė, IIa kl.).

Rūta Alminienė, projekto koordinatorė