« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2019-2020 m.m. renginiai »

Gamtos mokslų stovykla „Eureka 4“

2019-09-06
Gamtos mokslų stovykla „Eureka 4“

Rugpjūčio 19–23 d. Didždvario gimnazijoje jau ketvirtą kartą buvo organizuota gamtos mokslų stovykla „Eureka“. Ši stovykla skirta 6–12 metų vaikams, kurie domisi gamtos mokslais, konstravimu, architektūra ir robotika. Pagrindinis stovyklos tikslas –  propaguoti STEAM krypties ugdymą. STEAM – tai tiksliųjų, gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos mokslų ir menų bei dizaino sintezė.

Stovyklautojai dalyvavo įvairiose su STEAM susijusiose veiklose, iš naujo atrado gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Vaikai turėjo galimybę iš arčiau susipažintu su visais STEAM dalykais. Didelis dėmesys stovykloje buvo skirtas gamtos mokslams: biologijai, chemijai, fizikai. Stovyklautojai atliko nemažai įvairių, kartais net sudėtingų laboratorinių darbų. Šiais metais akcentuota maisto chemija, vaikai buvo supažindinti su įvairiais maisto priedais, taikydami žemos temperatūros metodą, gamino ledus, sužinojo ledų atsiradimo istoriją. Pažintis su agaru, kuris yra maistinių medžiagų šaltinis mikroorganizmų augimui laboratorinėmis sąlygomis, suteikė stovyklautojams galimybę tyrinėti bakterijų kolonijas. Atlikdami fizikos eksperimentus, stovyklautojai gilinosi į Niutono išradimus, pasigamino nei skystį, nei kietą kūną – o taip vadinamą neniutoninį skystį. Susipažino su klampumu, sužinojo, kaip jį veikia temperatūros pokyčiai, stebėjo, kaip kinta iš kukurūzų krakmolo pasigaminta masė: suspaudus ji elgiasi kaip kietas kūnas, atlaisvinus – teka kaip skystis. Vaikai susipažino su spalvų chemija – sužinojo, kad yra rūgštiniai ir šarminiai tirpalai, sužinojo, kaip naudodami indikatorius mokslininkai gali pasakyti, ar tirpalas yra rūgštis ar bazė. Stovykloje nepamirštos ir technologijos bei inžinerija. Į pagalbą buvo pasitelkti VšĮ „Eduplius“ ir jų siūlomi edukaciniai užsiėmimai. Vienas jų – OZOBOT robotukai, kurie gali padėti vaikams mokytis kritinio ir informacinio mąstymo bei ugdytis kūrybiškumą. Robotukų funkcijos – sekti juodas, raudonas, žalias ir mėlynas linijas, kurias vaikai gali nupiešti patys. Optinis sensorius nustato spalvą ir robotukai atlieka vieną iš 29 skirtingų veiksmų. Taip vaikai supažindinami su programavimo pradžiamoksliu, išbando robotų kodavimo galimybes. Dar vienas užsiėmimas – LEGO konstruktorius, universalus įrankis, kuriuo galima įgyvendinti daugybę idėjų. Stovyklautojai konstravo trijų rūšių bokštus, taip mokėsi projektuoti modelius, suprasti matavimo vienetus, išmokti derinti spalvas, dizaino bei architektūros pradmenų, lavino logiką ir erdvinį mąstymą.

Visi eksperimentai, veiklos ir laboratoriniai darbai buvo organizuojami taikant patyriminį mokymo metodą. Stengtasi suteikti vaikams žinių ir gebėjimų, kuriuos galima pritaikyti kasdieniame gyvenime bei skatintas jų natūralus domėjimasis STEAM krypties mokslais. Labai džiaugiamės pavykusiomis stovyklos veiklomis, stovyklautojų smalsumu ir noru viską išbandyti. Tikimės, kad ateityje dar bus ne viena Mokslo diena, kurios būtinai išaugs į gamtos mokslų stovyklą.

Julija Muningienė, stovyklos organizatorė