« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2018-2019 m.m. renginiai »

Projektas „Mokykimės kelti išmanius tikslus“

2018-09-28
Projektas „Mokykimės kelti išmanius tikslus“

Rugsėjo 16-21 d. gimnazijos TB DP  TB2 kl. mokiniai svečiavosi viename didžiausių Estijos miestų – Tartu. Tai buvo antrasis Nordplus Junior fondo finansuojamo projekto „Mokykimės kelti išmanius tikslus“ (angl. „Let‘s learn to set SMART goals“) susitikimas (pirmasis vyko balandžio mėnesį Didždvario gimnazijoje), šįkart pavadintas „Kaip veikia mokslas: vandens ženklai“ (angl.  „How science works: The Sign of Water"). Tartu Miina Harma gimnazijoje susitiko Estijos, Latvijos Rygos Valstybinės 1-osios  ir Šiaulių Didždvario gimnazijų mokiniai, pasiruošę praktiškai išbandyti mokslinį-tiriamąjį metodą – ištirti atsivežtą savo gyvenamosios vietos vandenį.  Tokio pobūdžio darbą mokiniai žino kaip gamtos mokslų projektą, kurį privalo atlikti ir taip sužinoti, kokį poveikį turi gamtos mokslai, kai priimami aplinkosauginiai, socialiniai ar kt. sprendimai.

Pirmos dienos laikas buvo skirtas įsikurti – šįsyk teko susipažinti su šeimomis, kuriose dalyviai buvo apgyvendinti. Antrą dieną, atvykę į mokyklą, visi buvome nustebinti veiklų gausa: buvo organizuoti susipažinimo žaidimai, leidę artimiau pabendrauti su tais, kurie įsijungė į projekto veiklas,  dalyvavome ekskursijoje-foto medžioklėje, kur susipažinome su Tartu senamiesčiu bei įžymiomis miesto vietomis, vakaronėje, skirtoje 50-osioms Tarptautinio bakalaureato organizacijos įkūrimo metinėms paminėti. Kadangi organizacija yra globali, bet skatinanti geriau pažinti ir savo tapatybę, visų Baltijos šalių atstovai pristatė savo šalies kultūrą, papročius, tradicinius patiekalus, skambėjo dainos bei šokiai. Trečią dieną prasidėjo kitokio pobūdžio veiklos – pristatytas programos tikslas – gamtamokslinis projektas, numatyti tikslai, aptarti veiklos etapai ir suformuotos mišrios mokinių grupės. Vykome į numatytus aplankyti objektus:  vandens tiekimo ir valymo įmonę, alaus gamyklą ir muziejų, Tartu miesto planavimo skyrių bei Emajegio upės pakrantę. Ketvirtą dieną lankėmės Tartu universiteto chemijos fakultete,  klausėmės gamtos mokslų lektorių paskaitų, laboratorijoje atlikome su vandeniu susijusius bandymus, dalyvavome ekskursijose. Po intensyvaus, bet smagaus darbo mūsų laukė dar viena įdomybė – AHHAA mokslo centras, kuriame gausu įvairių interaktyvių žaidimų, užsiėmimų.  Tokiu rimtai žaismingu būdu mes sužinojome, kaip veikia mokslas. Penktą dieną ruošėmės projekto pristatymams, analizavome gautus duomenis, darėme išvadas ir apibendrinimus.  Visus dalyvius maloniai nustebino faktas, kad vanduo yra toks skirtingas savo biocheminėmis savybėmis.

Nors mainų savaitė truko neilgai, kiekvienas dalyvis iš jos išsivežė daugybę įspūdžių, naujų patirčių. Susitikimas su kitais tarptautinio bakalaureato mokiniais sustiprino ryšius su kaimyninėmis valstybėmis, praplėtė mąstymą ir parodė, kad net ir skirtumai gali mus jungti, o mokslas juk kalba universalia kalba.

Beatričė Venckutė, TB2 kl. mokinė