« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2017-2018 m.m. renginiai »

Istorijos pamoka-edukacinis užsiėmimas muziejuje

2017-10-19
Istorijos pamoka-edukacinis užsiėmimas muziejuje
2017 metai yra paskelbti Lietuvos piliakalnių metais. Neatsitiktinai spalio 18 d. Didždvario gimnazijos ketvirtokai noriai sutiko aplankyti Chaimo Frenkelio viloje veikiančią Šiaulių „Aušros“ muziejaus parodą „Piliakalniai be pilių“. 
Parodoje susipažinome su originaliais konservuotais piliakalnių archeologiniais radiniais. Apie jų paskirtį, gamybos ypatumus ir istorinę vertę papasakojo ekskursijų vadovė. Susipažinome su piliakalnių lokalizacija Šiaulių apylinkėse, jų įtvirtinimo taisyklėmis, paskirtimi bei ekonomine, politine reikšme mūsų kraštui ir valstybei. Įdomu buvo išgirsti apie Jurgaičių piliakalnį, kurį mes žinome kaip Kryžių kalną. Archeologiniai radiniai rasti šiame piliakalnyje leidžia daryti prielaidą, kad jis buvo vienas žinomiausių ir stambiausių pagonybės centrų Žemaitijoje. Beje, edukacinio užsiėmimo metu galėjome „pastatyti“ savo pilį. Sakysit, vaikiška. Sutinku, bet skeptikams priminsiu, kad moksle ir pažinime tinka įvairiausi metodai, žaidimas – ne išimtis. Mūsų „dičkiai“ smagiai „statė“ savo pilį, negirdėjau replikų, kad tai beprasmiška ar vaikiška. 
Imponuojanti detalė: pasirodo, lietuviai neperėmė romėnų duotų mėnesių pavadinimų, o juos pavadindavo tuo žodžiu, kas konkrečiu metų laiku buvo aktualu. Pavyzdžiui, kovo mėnuo gavo tokį pavadinimą todėl, kad po žiemos prasidėdavo nauji karo žygiai, kovos, taip Lietuvoje atsirado - KOVAS. 
Smagu  buvo palyginti žemaičių ir kaimynų žemgalių papuošalus, rasti skirtumus, panašumus. Mokinės tvirtino, kad ir šiais laikais mielai nešiotų tai, ką nešiojo moterys prieš tūkstantį ar daugiau metų. Mokiniai buvo nustebinti, kad papuošalų mados taip lėtai keičiasi. Visų mūsų dėmesio sulaukė radinys – priemonė, kad neslystų žiemą batai. Pasirodo, ši problema buvo aktuali ir senovės lietuviams. Galvočiai mūsų protėviai, saugodami savo kaulus nuo galimų lūžių paslydus, sėkmingai šią problemą išsprendė.  Kaip? Intriga. Nepatingėkite, nueikite pažiūrėti.
Taigi gimnazistai buvo maloniai nustebinti, kad ir muziejuje gali būti įdomu. 
 
Istorijos mokytoja Giena Kubiliūtė