« Atgal
Titulinis »

Naujienos

INFORMACIJA APIE PRIĖMIMĄ Į DIDŽDVARIO GIMNAZIJĄ

2019-06-03

INFORMACIJA I KLASIŲ MOKINIAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS, RŪPINTOJAMS)!

Klasių kuratorė Danguolė Kukla, tel. +370 615 59 966


INFORMACIJA III KLASIŲ MOKINIAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS, RŪPINTOJAMS)!

Klasių kuratorė Jurgita Dembinskienė, tel. +370 615 94 321


PRIĖMIMAS Į LAISVAS VIETAS

  • II klasėse - 3 laisvos vietos
  • III klasese - 3 laisvos vietos

I-IV kl. komplektavimo grupės vadovas – Daiva Trijonienė, neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja.

Tel. 8-41 38 30 62, el. paštas daiva.trijoniene@dg.su.lt

Tarptautinio bakalaureato klasių  komplektavimo grupės vadovas – Rima Tamošiūnienė, TB DP koordinatorė.

Tel. 8-41 52 56 58, el. paštas rima.tamosiuniene@dg.su.lt
 
Priėmimas į gimnaziją vykdomas vadovaujantis šiais dokumentais:

Prašymų formos:

Prancūzų kalbos stovykla „Magique franςais – 2019“

Prancūzų kalbos stovykla „Magique franςais – 2019“

2019-07-17

Birželio 24-30 d. Kelmės rajone „Miego klinikoje“ jau ketvirtą kartą vyko prancūzų kalbos stovykla „Magique franςais“. Joje dalyvavo trisdešimt moksleivių iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Alytaus ir Šiaulių. Stovykloje vaikai turėjo galimybę ne tik patobulinti savo prancūzų kalbos žinias (rytinių edukacinių užsiėmimų metu), bet ir įtvirtinti jas žaidimų, teatro ir improvizacijos užsiėmimuose. Jiems padėjo trys pedagogai (du iš Šiaulių ir prancūzų tautybės pedagogas iš Panevėžio) bei du savanoriai.

Rytinė mankšta ir sportiniai turnyrai padėjo jaustis žvaliai. Stovykloje veikė vietinis paštas, kuris įtraukė ir pačius skeptiškiausius parašyti laiškelį labiausiai patikusiam draugui, ar tiesiog padėkoti už kartu praleistą laiką. Savaitę trukusią stovyklą vainikavo šeštadienio laužas ir atviri vaikų pasisakymai. Pažadėjome vieni kitiems mokytis prancūzų kalbos ir dar ne kartą susitikti šioje „magiškoje stovykloje“.

Dėkoju puikiai ir darbščiai komandai, Kristinai, Morgan, Unei ir Evelinai, Prancūzų institutui ir Neformaliojo švietimo centrui už finansinę paramą, Didždvario gimnazijai už pagalbą ir palaikymą. Manau, kad ir šį kartą „blynas neprisvilo“.

Jūratė Šimkuvienė, prancūzų k. mokytoja

Keleto iš tėvelių padėkų po stovyklos:

Dar kartą norėčiau jums padėkoti už stovyklą. Jūs ne tik leidote mano sūnui čia puikiai praleisti laiką, susirasti naujų draugų, tačiau įkvėpėte jį gilinti kalbos žinias. Po praėjusių metų stovyklos, jis devynis mėnesius papildomai lankė prancūzų kalbos kursus. Ačiū jums už iniciatyvą ir nuoširdų darbą.“

Nuoširdžiai dar kartelį dėkojame Jums ir visiems mokytojams už puikią prancūzų kalbos stovyklą!  Sukūrėte puikią komandą, kuri atrodo tikrai nuoširdžiai ir su malonumu dirbo, bendradarbiavo, gal net ir žaidė :-) su mūsų jaunimu. Šaunu kad buvo ir prancūzų jauni mokytojai jūsų tarpe, praturtino savo muzika, dainomis ir gimtosios kalbos įgūdžiais. Tiesiog, likau sužavėta. Galimybė buvo unikali ir vieta gamtoje atitolti nuo technologijų ideali. Tokių kūrybiškai suplanuotų, interaktyvių susibūrimų paaugliams reikia kuo daugiau. Sveikiname Jūsų sėkmingą iniciatyvą, tikimės ateityje bus ir panašių galimybių gyvai mokytis prancūzų.“

Septintoji vasaros anglų kalbos stovykla Didždvaryje

Septintoji vasaros anglų kalbos stovykla Didždvaryje

2019-07-16

Veikla Šiaulių Didždvario gimnazijoje nesibaigia net ir pasibaigus mokslo metams. Nuo liepos 1 iki 12 d. vėl šurmuliavo jau tapusi tradicine, septintoji vasaros anglų kalbos stovykla. Didždvario gimnazija ją organizuoja kartu su JAV WIESCO (Viskonsino švietimo, mokslo ir kultūros organizacija) fondu, stovykla taip pat iš dalies finansuojama Šiaulių miesto savivaldybės vaikų vasaros užimtumo programos „Vasariškas polėkis angliškai“ lėšomis.Šiemet 90 vaikų stovyklavo kartu su 6 dėstytojais amerikiečiais ir 1 australe. Stovyklos veikla neįsivaizduojama be savanorių, o jų komandą šiemet sudarė amerikietis, australas, Europos solidarumo korpuso savanorės gruzinė ir vokietė, taip pat 13 lietuvių iš įvairių mokyklų bei du Didždvario gimnazijos alumnai. Neįtikėtina, bet kartu ir labai smagu, kad stovykla suburia tiek daug įvairių tautų, pomėgių ir amžiaus žmonių. Ši stovykla – tai būdas patobulinti anglų kalbą, mokytis per veiklą, pritaikyti kalbą įvairiose situacijose, o kartu tai ir galimybė sutikti įdomių žmonių, susirasti naujų draugų, pažinti naują kultūrą, supažindinti su Lietuvos kultūra žmones iš kitų šalių ir net žemynų.

Stovykloje savo vietą suranda įvairaus amžiaus ir anglų k. žinių lygio stovyklautojai. Įvairiais būdais mokomasi nedidelėse grupelėse, organizuojami konkursai ir šventės: talentų šou, Lietuvos diena, liepos 4-oji – JAV nepriklausomybės diena, sporto varžybos. Žaidžiant, diskutuojant, tiesiog bendraujant kalba išmokstama nejučia, be streso. Moksleiviai susirenka iš skirtingų mokyklų, tačiau bendra veikla suartina, o draugystė išlieka.                      

Stovyklai artėjant į pabaigą Tautvydo mama rašė: „Nuoširdžiai dėkoju už stovyklą ir jos turiningumą. Gera matyti, kai paaugliui norisi joje dalyvauti, kai keliasi anksti ir pats dviračiu lekia į ją, kai įspūdžius pasakojant žiba jo akys.“ Tai pats geriausias įvertinimas, kokio galima sulaukti.

Rūta Alminienė, anglų k. mokytoja, vasaros anglų k. stovyklos koordinatorė

Tarptautinė jaunimo vasaros stovykla Papėje

Tarptautinė jaunimo vasaros stovykla Papėje

2019-07-17

Liepos 8–12 dienomis Pūkarags poilsiavietėje (Latvijos respublika), įsikūrusioje ant vaizdingos Baltijos jūros pakrantės, Papės gamtiniame parke vyko tarptautinė edukacinė jaunimo vasaros stovykla skirta žvejybos perspektyvoms Baltijos jūros aplinkosaugos kontekste nagrinėti. Joje dalyvavo Šiaulių Didždvario gimnazijos  gimnazistai bei Liepojos ir Gruobinos (Latvijos respublika) mokyklų mokiniai.

Latvijos mokslininkų ir įvairių specialistų paskaitose mokiniai įgijo teorinių žinių apie Baltijos jūrą, žvejybą ir ekologines problemas. Praktiniuose užsiėmimuose mokiniai ir mokytojai išbandė skirtingus žvejybos būdus Baltijos jūros priekrantės zonoje. Keliaudami palei Ventos upę iki Kuldygos grožėjosi  gamtos vaizdais, stebėjo paukščius, aplankė Ventos krioklį, kuris yra plačiausias visoje Europoje (plotis siekia 249 metrus). Alsungoje mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje, ruošė tradicinį latviško kulinarinio paveldo patiekalą – sklandrauši. Pajūryje apžiūrėjo nuostabaus grožio abrazinį Jūrkalnės krantą, Gruobinos viduramžių pilyje mokiniai atliko patyrimines užduotis: kūrė videofilmus (istorine, geografine, biologine tematika), sudarinėjo kryžiažodžius.

Stovyklos dalyviai aplankė Alandės upės ir Papės ežero gamtos takus. Papės ežero take stebėjo laisvai besiganančius reaklimatizuotus laukinius arklius (tarpanus) ir taurus. Teko su profesionaliu žveju Evaldu Urbanu jūroje žvejojant traukti tinklus, ant laužo virti ypatingą žuvienę.

Edukacinėse veiklose teko naudoti net keletą užsienio kalbų (anglų, rusų, latvių), taip pat biologijos, geografijos , istorijos, informacinių technologijų žinias ir įgūdžius. Mokiniai ir mokytojai įgijo žinių apie žvejybą Baltijos jūroje, čia sugaunamas žuvis bei ekologines problemas ir jų sprendimo būdus.

Stovykloje vyko integruotos patyriminės veiklos, ugdytas kūrybiškumas, lavinti bendravimo ir komandinio darbo įgūdžiai.

Paulius Baranauskas, istorijos mokytojas
Sniegina Raubaitė, geografijos mokytoja
Kristina Urboniene, anglų kalbos mokytoja
Danguolė Vaičekauskienė, biologijos mokytoja

Mokslo virusas 4

Mokslo virusas 4

2019-07-03

Birželio 24–28 dienomis Nidoje stovyklavo 70 gabiausių Šiaulių miesto mokyklų mokinių, kurie šiais mokslo metais tapo olimpiadų, konkursų, varžybų nugalėtojais. Vaikų vasaros poilsio programa Nidoje – tai Šiaulių miesto savivaldybės padėka ir paskatinimas gabiesiems. 

Gabiausi Šiaulių miesto mokiniai vasaros atostogas Nidoje praleidžia jau ketvirtą kartą. Vasaros poilsio stovyklą „Mokslo virusas 4“ jiems organizavo Šiaulių Didždvario gimnazija kartu su tarptautinių savanorystės projektų savanoriais, atliekančiais savanorišką tarnybą įvairiose ugdymo įstaigose ir organizacijose, kurių projektų koordinatorė – Didždvario gimnazija.

Stovyklautojai ne tik gėrėjosi vienos įspūdingiausių Lietuvos vietų kraštovaizdžiu, bendravo ir maudėsi jūroje, bet ir sužinojo daug naujų dalykų: kūrė piešiančius Lego robotus, sprendė logines užduotis naudodamiesi Ozobot robotais ir Lego kaladėlėmis, žaidė komandinius žaidimus, kovėsi „Protų mūšyje“, rinko taškus orientaciniame žaidime, domėjosi tarptautinės savanorystės galimybėmis, plaukė laivu į Mingę.
 
Rasa Zvilnaitė, neformaliojo ugdymo mokytoja

 

Naujienlaiškis

Naujienlaiškis

2019-06-21

 

Šiaulių Didždvario gimnazijos naujienlaiškis „Antrieji namai“.

ANTRIEJI NAMAI

 

Projektas „Gimnazijos sodelio renovacija“

Projektas „Gimnazijos sodelio renovacija“

2019-06-18

Gimnazijos sodelis laukia pertvarkos. Kokius darbus čia reikėtų atlikti, kad sodelis būtų pritaikytas edukacinėms ir kultūrinėms mokinių veikloms? Šio atsakingo darbo ėmėsi I kl. mokiniai ir jų mokytojai gegužės 31 d.–birželio 5 d. įgyvendindami integruotą projektą „Gimnazijos sodelio renovacija“.

Prieš prasidedant projektui pirmokai, padedami savo kuratorės, susiskirstė į penkias ekspertų grupes: architektai-inžinieriai, gamtininkai, istorikai, viešųjų ryšių specialistai ir renginių organizatoriai. Pirmąją projekto dieną skirtingų klasių mokiniai dirbo ekspertų grupėse: architektai ir gamtininkai susitiko su ŠU Botanikos sodo kraštovaizdžio specialistu, atliko sodelio matavimus, skaičiavo mastelį, paėmę žemės mėginio  pavyzdį, laboratorijoje ištyrė dirvos rūgštingumą. Istorikai lankėsi „Aušros“ muziejuje ir sužinojo daug informacijos apie įvykius ir asmenybes, su kuriais siejama mūsų gimnazijos istorija. Kitų grupių mokiniai susitiko su gimnazijos Radijo klubo vadove, žurnaliste, miesto sportinių renginių režisiere.

Kitas dvi projekto dienas, jau sugrįžę į savo klases ir pasidalinę į dvi grupes, mokiniai turėjo sukurti renovuoto gimnazijos sodelio maketą (popierinį ir virtualų), suprojektuoti apšvietimą, sodelį apželdinti medžiais ar apsodinti gėlėmis, įamžinti pasirinktą istorinį įvykį ar asmenybę, parengti galimų renginių planą, sukurti vieno jų scenarijų, paruošti lankstinuką (anglų k., rusų k., vokiečių k.), kviečiantį į renginius gimnazijos sodelyje, sukurti straipsnį ar video interviu, pateikti savo grupės gimnazijos sodelio renovacijos išlaidų sąmatą.

Paskutinę projekto dieną visi I kl. mokiniai ir jų mokytojai rinkosi į aktų salę, kurioje kiekviena grupė pristatė savo veiklas,  demonstravo parengtą projektą. Vertinimo komisijos (mokytojų ir mokinių) išrinko po vieną, jų manymu, įdomiausią projektą. Laimėtojai buvo apdovanoti saldžiais prizais, o pagaminti sodelio maketai puikavosi parodoje, kurioje apsilankyti turėjo galimybę visa gimnazijos bendruomenė.

Kiekvieną dieną mokiniai savo darbą apibendrino refleksija (aiškino, kaip sekėsi įgyvendinti veiklas, savo asmeninį indėlį, kaip sekėsi dirbti komandoje ir kt.).

Projekto metu mokiniai turėjo galimybę praktiškai pritaikyti įvairių dalykų žinias, bendrauti ir bendradarbiauti, planuoti laiką ir viešai kalbėti.

Romualda Pupinytė, direktoriaus pavaduotoja 
 
Patyriminė ekspedicija „Ir aš galiu pažinti ir atrasti“

Patyriminė ekspedicija „Ir aš galiu pažinti ir atrasti“

2019-06-20
Birželio 10–13 dienomis I–III kl. mokinių grupė  su istorijos mokytojais Valda Kizevičiūte, Pauliumi Baranausku, biologijos mokytoja Danguole Vaičekauskiene ir geografijos mokytoja Sniegina Raubaite dalyvavo patyriminėje ekspedicijoje  „Ir aš galiu pažinti ir atrasti“ (ekspedicija organizuojama jau ketvirtus metus).
Pirmadienį atvykome į miestelį, esantį Kelmės rajone — Tytuvėnus. Įsikūrę pradinėje Tytuvėnų mokykloje, aptarę bendras taisykles, išsiruošėme  į Tytuvėnų Bernardinų vienuolyno ansamblį ir bažnyčią. Apie vienuolyno istoriją (įkūrimą, kilusį gaisrą, vienuolių buitį, maldos ypatumus) pasakojo piligriminio centro gidė Rūta Krencienė. Nustebino puiki vienuolyno akustika – tuo įsitikinome išgirdę istorijos mokytojos V. Kizevičiūtės giedojimą. Po ekskursijos po vienuolyną keliavome prie Bridvaišio ežero, po to aplankėme ant Kokmaniškės kalvos esantį apžvalgos bokštą, nuo kurio matosi ne tik Šiluvos bažnyčios bokštai, bet ir Šiaulių miesto daugiaaukščiai. Vakare susipažinome su šio miestelio gyventoju, buvusiu istorijos mokytoju Robertu Mosėjumi, kuris papasakojo Tytuvėnų miestelio istoriją, vedė ekskursiją pažintiniu taku aplink Gilio ežerą. Keliaudami matėme biomas, kabančias pelkes, ledynų sustumtas akmenų rūžas. 
Kitą rytą, apie 6 val., miestelio aikštėje vėl susitikome su gidu Robertu ir iškeliavome į Šiluvą. Ėjome ne įprastu keliu, o mišku, kadangi norėjome aplankyti Jono Žemaičio-Vytauto bunkerį, kuriuo buvo naudotasi 1946 m. (pradinio partizaninio judėjimo metu). Įveikę apie 13 kilometrų kelio mišku ir pievomis, pasiekėme Šiluvą, kurioje susitikome su klebonu Erastu Murausku. Klebonas papasakojo apie Šiluvą, Šventos Mergelės Marijos apsireiškimo stebuklą. Aplankėme ne tik bažnyčią ir koplyčią, bet ir ne taip seniai Anapilin išėjusio  garsaus lietuvių teatro režisieriaus, aktoriaus Eimunto Nekrošiaus kapą. 
Šiek tiek atvėsus orui, prasidėjo tiriamojo pobūdžio veiklos: dirbdami grupėmis, atlikome ekonominį tyrimą, kurio tikslas – išsiaiškinti, kokie veiksniai lemia pirkėjų įpročius, prekių asortimentą. Pasirodo, 1970–1983 m. Tytuvėnuose kunigavo Ričardas Mikutavičius, apie kurį stengėmės surinkti kuo daugiau prisiminimų. Miestelio gyventojai maloniai pasakojo apie savo pažintį su kunigu, apie jo kuklią asmenybę, bet didžius darbus. Dieną vainikavo naktinis žygis: ėjome laikydamiesi virvės, nesikalbėdami. Pasiekę Bridvaišio piliakalnio viršūnę, pasidalijome savo potyriais ir išgyvenimais. Paaiškėjo, kad eidami vieni mėgavosi naktiniais paukščių, varlių ar šunų skleidžiamais garsais, kiti –  kvapais, vaizdais, kai kurie jautėsi visai saugiai ir ramiai, tačiau buvo tokių, kurie svajojo apie miegą.
Trečiąją dieną apsilankėme Tytuvėnų regioninio parko lankytojų centre, kuriame parko darbuotojas papasakojo Tytuvėnų regioninio parko ir miestelio istoriją, ypatingus paukščius — gerves, miestelyje buvusį dvarą bei kitus įdomius faktus. Mokytojai patikrino, ką ir kiek išgirdome, supratome (pateikė istorijos, geografijos ir biologijos užduočių). Visus labai pralinksmino vienos iš komandų sušoktas gervių tuoktuvių šokis. Vakare laukė dar viena, jau tradicine tapusi užduotis — socialinė Tytuvėnų miestelio gyventojų apklausa. Šį kartą domėjomės miestelio gyventojų emigracijos situacija, šio krašto tradicijomis bei miestelio problemomis. Apibendrinę duomenis, priėjome prie išvados, kad miestelio gyventojai džiaugiasi savo kraštu, gražia jo gamta, dauguma jame gyvena nuo gimimo ir didžiuojasi turimais kukliais, tačiau nemažai susidomėjimo sulaukiančiais renginiais. Paskutinysis vakaro išbandymas — pirmą kartą ekspedicijoje dalyvavusių krikštynos (reikėjo atpažinti retus augalus, ieškoti paslėptų „gervės“ kiaušinių, sukurti eilėraštį apie Tytuvėnų kraštą). Krikštynų kulminacija — priesaika Gilio ežere!
Paskutinį rytą keliavome į Bridvaišio ežere esančią Didžiąją salą, kurioje grupėmis žaidėme žaidimą „Aktyvus protas“. Svarbiausia žaidimo taisyklė – kuo greičiau atsakyti į kuo daugiau klausimų. Visi pateikti klausimai buvo susiję su čia įgytomis žiniomis iš  geografijos, istorijos ir biologijos. Pakeliui namo sustojome Užpelkių miške prie akmenų rūžos pažintinio tako, esančio apie 13 km nuo Tytuvėnų – taip užbaigėme keturias dienas trukusią ekspediciją.
Nuostabi ekspedicija! Daug išmokome, sužinojome, patyrėme, tad dauguma tikrai kitais metais keliaus vėl!
 
Milda Ščiglaitė, IIIa klasės mokinė
Tarp Mažosios ir Didžiosios Lietuvos, arba Pamario kraštas, kur gyvenimą kuria vanduo

Tarp Mažosios ir Didžiosios Lietuvos, arba Pamario kraštas, kur gyvenimą kuria vanduo

2019-07-03

Prieš vasaros atostogas Didždvario gimnazijos bendruomenė dalyvavo edukacinėje išvykoje, kupinoje netikėtų ir įdomių istorijos, geografijos, biologijos, literatūros ir etnokultūros faktų. 

Pora svarbių istorinių faktų

Šiandien Pamario kraštas, apimantis Šilutę, Klaipėdą, Kuršių marias, daugeliui lietuvių neatsiejama mūsų valstybės dalis. Poetiškai Mažąja Lietuva vadinamos teritorijos, niekada anksčiau politiškai nepriklausiusios Lietuvai, LR dalimi tapo tik 1923 metais. To meto lietuvių politikai išnaudojo istorinį šansą prisijungti šį kraštą. Beje, prisijungimas pareikalavo 8 aukų. 

Kas sakė, kad žieduojami gali būti tik paukščiai?

Ventės ragas garsėja viena seniausių V. Europoje ornitologinių stočių. Jos darbuotojas Vytautas, charizmatiškas, šmaikštus, tikras gamtos žmogus, įtaigiai bendrauja su stoties lankytojais ir mielai dalijasi savo patirtimi ir žiniomis. Iš jo sužinome, kad žieduojami (ženklinami) gali būti ne tik paukščiai, bet ir... vabzdžiai, pavyzdžiui, laumžirgiai, nes vandeniui atspariu, permanentiniu rašikliu, pasirodo, galima rašyti tiesiog ant sparno. Kad nejuokauja, ponas Vytautas visiems parodo ir žieduotų paukštelių, ir aprašytais sparneliais laumžirgių. Per beveik šimtmetį gamtininko T. Ivanausko iniciatyva įkurtoje stotyje buvo žieduota beveik 3 milijonai paukščių.

Laivu iš Lietuvos Venecijos po Nemuno deltos regioninį parką ir Kuršių marias

Visiems girdėtoje italų Venecijoje per gatvę – kanalą – lengva pereiti gausybe tiltų. Lietuvos Venecijoje  (Minijos/ Minės/ Mingės kaime) tą padaryti keblu, nes per upę, atstojančią gatvę, nėra nė vieno tilto. Prie visų beveik 20 sodybų, išsidėsčiusių pakrantėje, įrengtos prieplaukos valtims. Čia mūsų kelionė sausuma tapo dviejų valandų kelione laivu. Šildomi saulės ir vėjo taršomais plaukais nuo laivo denio grožėjomis įspūdingo grožio ir ilgumo žydinčių lelijų juostomis, oriai plaukiojančių baltųjų gulbių pulkais. Sunku patikėti, bet šiame parke aptinkama daugiau nei pusė tūkstančio žiedinių augalų ir per tūkstantį gyvūnų rūšių. Būtent čia yra ir žuvingiausia Baltijos regiono vieta. 

Ką reiškia vėtrungėje vaizduojami briedžio ragai arba mergelė?

Pakrantėse įsikūrusių gyventojų veikla anksčiau, žinoma, buvo labiausiai susijusi su žvejyba, šiandien – dar ir su turizmu. Pamario krašto žmonės išmoko prisitaikyti prie pavasarinių potvynių, kūrė polderius – apsauginius pylimus – ne tik gyventi, bet ir po mirties ilsėtis kapinėse – pylimuose. Dar šio krašto žmonės sugalvojo būdą, kaip perduoti aktualią informaciją. Jie garsiąsias vėtrunges puošė sutartiniais vaizdais: briedžio ragai rodė, kad vėtrungės savininkas ne tik žvejys, bet verčiasi ir medžiokle. Kai tokio žvejo gražuolei dukrai ateidavo laikas tekėti, jo vėtrungė buvo puošiama mergelės atvaizdu. Ir visiems buvo aišku, kur nuotaka laukia atvykstančių piršlių. Beje, vėtrungių įkūrėjas E. V. Berbomas palaidotas Muižės kaimo kapinėse – pylime.

Šilutė – Mažosios Lietuvos regiono sostinė. Vienos šeimos tragedija

Po dainomis pasibaigusio pasiplaukiojimo apsilankėme Šilutėje – paskutiniame edukacinės išvykos objekte, kuris tiesiogiai susijęs su viena šeima. XIX a. pabaigoje – XX a.  pradžioje dabartinės Šilutės apylinkėse apsigyveno dvarininkas Hugo Šojus, turtingas, įžvalgus, dosnus ir vis dėlto likimo nuskriaustas žmogus. Gimdydama antrąjį sūnų mirė jo žmona, o jaunėlis buvo toks paliegęs, kad gydytojai rekomendavo gyventi Rytų klimato sąlygomis. Deja, bet šis sūnus anksti pasimirė. H. Šojus Šilutės miestui daug kuo nusipelnęs: jis pastatė Geltoną metalinį tiltą per Šyšos upę, kad juo į darbą galėtų atvykti vyresnysis sūnus, žymus pediatras, jis, žinoma, pastatė ir pačią ligoninę (šiandien čia veikia poliklinika), jis pastatė paštą ir ugniagesių būstinę. Visi H. Šojaus sumanymai tebetarnauja šilutiškiams pagal savo pirminę paskirtį. Gaila, kad tokiai iškiliai asmenybei teko patirti ir dar vieną skaudų išgyvenimą: už dalyvavimą medicinos eksperimentuose su fašistinės Vokietijos konclagerių kaliniais jo sūnus buvo sušaudytas. Už neabejotinai reikšmingus nuopelnus H. Šojui dėkingi šilutiškiai per gimines užsienyje išsiaiškino, kur jo kapas. Net po mirties akivaizdi priešybių sintezė: šio žmogaus amžinojo poilsio vietą žymi liuteroniškai kuklus rausvas beformis akmuo su išblukusiais įrašais, keli ledinukų žiedai ir šalia pasodinti (kaip Herderio gimnazijos parko dalis) du egzotiški iš Rytų parsivežti augalai. Kur palaidoti H. Šojaus sūnūs, deja, nėra žinoma. 

Suma sumarum

Edukacinės išvykos pagrindinis tikslas – susipažinti, sužinoti kažką nauja – įgyvendintas su kaupu. Sužinojome tai, kas lyg ir žinoma, bet ir kartu nežinoma. Ačiū išvykos organizatorei kolegei Gienai Kubiliūtei.

Živilė Muzikevičiūtė, lietuvių k. mokytoja

„Sukurk savo aplinką pats“

„Sukurk savo aplinką pats“

2019-06-13

Birželio 11 d. Šiaulių universiteto Botanikos sode vyko 10-ojo piešinių konkurso „Sukurk savo aplinką pats“ apibendrinamasis renginys. IY kl. mokinė Deina Balčiūnaitė pristatė savo kūrybinį darbą - piešinį „Plastiko jūra“, kuriame atskleidė ekologines-gamtosaugines problemas. Konkurso dalyviai buvo apdovanoti padėkos raštais, suorganizuota ekskursija po Botanikos sodą.

„Creative Arts”

„Creative Arts”

2019-06-13

Gegužės 28 d. mūsų IIa kl. pogrupis, lydimas anglų k. mokytojos Ingos Stonienės, dalyvavo netradicinėje anglų kalbos pamokoje, kuri vyko „Angelo” muziejuje. Mintis aplankyti šį muziejų kilo gilinantis į meno pasaulio subtilybes ( „Creative Arts”).

„Angelo“ muziejuje klausėmės paskaitos ,,Spaudos draudimo laikotarpis, tautinės savimonės formavimasis” („Preservation of National Identity in Wood Carving”), pranešėjas – muziejaus įkūrėjas Rytis Milkintas. Lektorius supažindino su muziejaus istorija, papasakojo, kodėl ir kaip buvo surinkta angelų  kolekcija (eksponatai kaupti daugiau nei dešimt metų), organizavo diskusiją.

Džiaugiamės aplankę „Angelo“ muziejų bei kitaip mokęsi anglų kalbos.

Dorotėja Kaučikaitė, IIa kl. mokinė

Nuotraukos: Dovydo Linkaus, IIa kl. mokinio

 
Žvaigždžių diena

Žvaigždžių diena

2019-06-07
Birželio 6 d. Didždvario gimnazijoje surengtas Žvaigždžių vakaras, skirtas olimpiadų, konkursų, varžybų, parodų nugalėtojams, jų tėvams ir mokytojams pagerbti.
 

 

Sveikiname!

Sveikiname!

2019-06-07

2018–2019 m. m.  spalio – kovo mėnesiais Didždvario gimnazijos II m klasės mokiniai: Tautvydas Barauskis, Lilė Čereškaitė ir Ignas Jackūnas, atliko darbą „Parkų ir dirbamų laukų dirvožemio tyrimas“. Mokinius konkursui parengė mokytojos Virginija Savickaitė ir Danguolė Vaičekauskienė.

Darbas, pateiktas ŠMM organizuojamam mokslų konkursui „Mūsų eksperimentas“, laimėjo I vietą ir edukacinę kelionę į Berlyną (jau antrus metus Didždvario gimnazijos mokinių komanda laimi I vietą). Laimėtojus pasveikino švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

Ekskursija „Putokšnis“

Ekskursija „Putokšnis“

2019-06-13
Gegužės 30 d. IG kl. mokiniai lankėsi įmonėje „Putokšnis”. Įmonės darbuotojai mielai aprodė būstinę ir įpurškimo liejimo gamyklą. Turėjome puikią progą pamatyti plastikinių butelių gaminimo ir formavimo procesą. 
 
Gabrielė Mataitė, IG klasės mokinė
Mokinių konferencija „Rengi projektą - mokaisi mokytis“

Mokinių konferencija „Rengi projektą - mokaisi mokytis“

2019-06-18

Asmeninis projektas – tai pagrindinio ugdymo programos mokinio individualus ar mokinių grupės tiriamasis ar kuriamasis ilgalaikis darbas, kurį mokinys (mokinių grupė) pasirenka iš bet kurio mokomojo dalyko ir atlieka ugdymo proceso metu ar kitu su mokytoju, projekto vadovu, susitartu laiku“ („Asmeninio projekto programa, organizavimo, vykdymo ir vertinimo tvarkos aprašas“). Jo tikslas – „ugdyti(s), patikrinti ir įvertinti mokinio dalykines ir bendrąsias kompetencijas“.

Šiais mokslo metais pirmąkart visi II kl. mokiniai (anksčiau tai darė tik parengiamųjų tarptautinio bakalaureato klasių mokiniai) aštuonis mėnesius rengė asmeninį projektą, kurį I kl. mokiniams pristatė konferencijoje „Rengi projektą – mokaisi mokytis“ birželio 6 d.  

143 antrokai pristatė 104  projektus, iš kurių 37 projektus rengė dviejų ar trijų mokinių grupė. Mokiniai rinkosi įvairius dalykus – nebuvo dalyko, iš kurio nerengtas asmeninis projektas (išimtis –  tikyba). Džiugu, kad projektų vadovais tapo ne tik mokantys mokytojai, bet ir direktoriaus pavaduotojos, profesijos patarėja, socialinė pedagogė, psichologė, Radijo klubo vadovė. Pasirinktų dalykų įvairovė lėmė ir temų įvairovę. Svarbu akcentuoti, kad dauguma mokinių rinkosi sau artimą, įdomią ir naudingą temą (pavyzdžiui,  „Mokinių kišenpinigių statistika“, „Didždvario II kl. mokinių mada“, „Pažintinis kompiuterinis žaidimas „Kelionė po Didždvario gimnaziją“, „Kodėl svarbu kalbėti apie mūsų emocinę būklę“, „Ar šiuolaikiniai didždvariečiai yra sportiški?“). Nemaža dalis mokinių gilino tiriamuosius gebėjimus (pavyzdžiui, „Parkų ir dirbamų laukų dirvožemio tyrimas“, „Namuose gaminto ir pirkto muilo cheminių savybių tyrimas“, „Rožių panaudojimas“, „Giminės pomėgiai“), dalis atskleidė savy gludintį kūrėjo ar organizatoriaus talentą (pavyzdžiui, „Knyga „Balti metai“, „Gatvės poezija“, „Dainos rašymas“, „Drabužių kolekcija „Merci“, „Teniso turnyras“).

Taigi asmeninis projektas – puiki galimybė mokiniui pasirinkti geriausiai jo (jų) gebėjimus, poreikius ir interesus atitinkančią idėją, tobulinti turimus planavimo, viešojo kalbėjimo, mokėjimo mokytis, bendradarbiavimo ir kt. įgūdžius, ugdytis asmenines savybes bei  įgyti su asmenine karjera susijusių patyrimų.

Audronė Saldauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nacionalinė mokomųjų mokinių bendrovių mugė

Nacionalinė mokomųjų mokinių bendrovių mugė

2019-05-23

Gegužės 17 d. įvyko nacionalinė mokomųjų mokinių bendrovių mugė Vilniuje, kurią organizavo Lietuvos Junior Achievement. Renginyje lankėsi, bendravo su mokiniais bei juos apdovanojo LR prezidentė Dalia Grybauskaitė, švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius, ūkio ministerijos, bankų, verslo, žiniasklaidos atstovai. Šiemet šiai visame pasaulyje žinomai tarptautinei jaunimo verslumą skatinančiai organizacijai sukanka 100 metų.

Mugėje savo verslą pristatė geriausios  44 Lietuvos bendrovės. Savo bendrovę, produktą, sprendžiantį tam tikrą problemą, finansines ataskaitas, verslo planą, marketingo strategiją, socialiai atsakingos įmonės elementus, komisijai sudarytai iš įvairiausių verslo įmonių, kitų organizacijų atstovų pristatė ir gimnazijos TB1 kl. mokiniai: Nedas Adeikis ir Airidas Zaicevas.

Nuotrauka: LR prezidentūra

Lietuvos narystei ES – 15. Kur šiandien būtume be jos?

Lietuvos narystei ES – 15. Kur šiandien būtume be jos?

2019-05-08

Šiemet sukanka 15 metų, kai Lietuva tapo lygiaverte Europos Sąjungos dalimi. Paminėti šią datą į Šiaulius  atvyko Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministras L. Linkevičius. Šiaulių apskrities P. Višinskio bibliotekoje buvo organizuotas ministro susitikimas su miesto bendruomene, diskusiją moderavo politologas V. Kojala. Renginyje dalyvavo ir dalis gimnazijos IIp ir IIm kl. mokinių.

Ministras papasakojo, kokią politinę ir ekonominę naudą Lietuva turi būdama ES nare. Jam pritarė ir Šiaulių miesto meras A. Visockas, akcentavęs, kad tik dėl gaunamų ES  finansinių investicijų miestas sparčiai atsinaujina. Ministras pabrėžė diskusijų, susiklausymo ir kompromisų svarbą, užsiminė apie radikalių politinių jėgų, kritikuojančių ES organizaciją, grėsmes Europoje.

Mokiniams itin patiko tai, kad tokio aukšto rango pareigūnas su klausytojais bendrauja betarpiškai ir atvirai,  kalba paprastai ir aiškiai. 

Giena Kubiliūtė, istorijos mokytoja   

Airijos ambasadoriaus vizitas Šiaulių Didždvario gimnazijoje

Airijos ambasadoriaus vizitas Šiaulių Didždvario gimnazijoje

2019-05-08

Prieš porą metų visą Europos Sąjungą sudrebinęs Brexit vis dar kelia nerimą lietuviams. O ar kada teko susimąstyti apie galimas Brexit pasekmes Airijos piliečiams, kuriems ES reiškė ilgus metus trukusio konflikto dėl Šiaurės Airijos regiono išsprendimą? Šiuo ir kitais ES klausimais gegužės 6 d. Airijos ambasadorius Lietuvoje David Noonan diskutavo su Šiaulių Didždvario gimnazijos mokiniais, besiruošiančiais Europos egzaminui, kuris kiekvienais metais skatina pasitikrinti žinias apie Europos Sąjungą bei taip paminėti Europos dieną. Susitikime Airijos ambasadorius mokiniams pasakojo apie ambasadoriaus darbą, būtinas asmenines savybes sėkmingam prisitaikymui globaliame pasaulyje, Europos Sąjungos iššūkius ir galimybes. Jaunimo Europos komandos narė Šiauliuose Goda Katkutė papildė diskusiją - ji pristatė Discover EU programą, pagal kurią aštuoniolikmečiai ES piliečiai gali laimėti traukinio bilietą, suteikiantį galimybę geriau pažinti Europą.

Gegužės 9 d. Didždvario gimnazija smagiai švęs Europos dieną: vyks Europos egzaminas ir šventė, į kurią bus pakviesta Šiaulių miesto bendruomenė.

Goda Katkutė, TB1 klasės mokinė

 

Chorų karai

Chorų karai

2019-05-10

Gegužės 9 d. Didždvario gimnazijoje surengtas renginys "Chorų karai", skirtas Europos dienai. Pasirodymus paruošė pirmų klasių chorai. Muzikos mokytoja Ksavera Mankuvienė.

Nuotraukos: Muammer Kılıç

Konkursas „Jūrų kelias 2019”

Konkursas „Jūrų kelias 2019”

2019-05-14
Gegužės 2 d. Didždvario gimnazijos komanda dalyvavo konkurse „Jūrų kelias 2019“, kurį organizavo Lietuvos jūreivystės aukštoji mokykla. Užduotis (jūrinių mazgų rišimo, pirmos pagalbos suteikimo, virvės tempimo ir metlynio metimo ir kt.) komandos vykdė įvairiose vietose:  baseine, dūmų labirinte, navigaciniame treniruoklyje ir kt. Be to, dalyviams buvo suteikta galimybė susipažinti su jūrinėmis profesijomis, karjeros perspektyvomis.
Gimnazijos komanda už nuoširdų dalyvavimą  respublikiniame konkurse „JŪRŲ KELIAS 2019“ apdovanota Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos diplomu, rėmėjų lėšomis įsteigtais atminimo prizais. Džiugu, kad komanda rūpinosi, ją visur lydėjo buvęs Didždvario gimnazijos mokinys Rokas Dambrauskas, kuris dabar studijuoja Lietuvos jūreivystės aukštojoje mokykloje.
 
Laima Vielikėnienė, profesijos patarėja
Didždvariečiai Teisingumo kambaryje

Didždvariečiai Teisingumo kambaryje

2019-05-14

Gegužės 7 d. aštuoni gimnazijos II kl. mokiniai lankėsi „Teisingumo kambaryje“. Šis „kambarys“ –  tai galvosūkis ant ratų, kuriame gimnazistai trumpam tapo teisėjais, nagrinėjančiais sudėtingą teismo bylą. Pabuvimas teisėjo vaidmeny padėjo mokiniams geriau suprasti profesijos iššūkius, sudėtingumą ir atsakomybę priimant sprendimus.

Laima Vielikėnienė, profesijos patarėja 

 
Mainų programa FLEX

Mainų programa FLEX

2019-05-15
FLEX – vienų metų trukmės mainų programa yra visiškai finansuojama ir skirta vidurinių mokyklų mokiniams, atvykstantiems į Jungtines Amerikos Valstijas. Programos tikslas yra skatinti abipusį supratimą tarp JAV ir regiono valstybių piliečių, kadangi mokiniai sužino apie JAV bei supažindina amerikiečius su savo valstybėmis. Kiekvienas stipendiją gavęs mokinys vienus metus bus JAV priimančios šeimos nariu ir mokysis Amerikos vidurinėje mokykloje.

Džiaugiuosi, kad aš, IIm klasės mokinė Juta Varnytė, buvau atrinkta dalyvauti FLEX programoje. Apie šią programą sužinojau iš mūsų  gimnazijos tinklalapio. Nusprendžiau pabandyti: užpildžiau anketą, dalyvavau pokalbyje su programos koordinatoriais. Na, o po 3 mėnesių sulaukiau skambučio, kuriuo man buvo pranešta, kad esu kviečiama. Atrankos procesas buvo gana ilgas, tačiau patirtos emocijos, kai sužinojau, kad vyksiu į JAV,  tikrai vertos laukimo. Mano misija – nuvežti savo naujajai amerikietiškai šeimai bei mokyklai žinią apie Lietuvą, jos kultūrą, tradicijas.

Šiuo metu nekantriai laukiu pranešimo apie tai, kokioje valstijoje ir šeimoje gyvensiu. Dar laukia pasiruošimas išvykimui, dokumentų tvarkymas ir atrinktųjų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos stovykla. Labai džiaugiuosi, kad turiu neeilinę progą aplankyti JAV, savo svajonių valstybę. Esu tikra, kad ten patirsiu neįkainojamą patirtį, parsivešiu nuostabių prisiminimų.

Juta Varnytė, IIm kl. mokinė

 

Pratybos

Pratybos

2019-05-15

Gegužės 15 d. gimnazijoje vyko Civilinės saugos stalo pratybos.

Didždvario gimnazijai Šiaulių mero padėka

Didždvario gimnazijai Šiaulių mero padėka

2019-05-15

Gegužės 7 d. Šiaulių „Aušros“ muziejaus Ch. Frenkelio viloje vyko popietė „ Renkuosi ateitį dabar“. Šiaulių miesto gimnazistai pristatė atliktas praktikas įmonėse ir įstaigose, jų naudą mokinių karjeros planavimui.

Didždvario gimnazijai atstovavo ir savo veiklas pristatė III klasės mokiniai: Lukas Kvietkauskas, kuris dviejų dienų praktiką atliko Šiaulių respublikinėje ligoninėje (jis turėjo puikias sąlygas „pasimatuoti“ savo būsimą profesiją Šiaulių respublikinės ligoninės operacijų ir anesteziologijos skyriuje, stebėti atliekamą operaciją, Kuršėnų ligoninėje susipažinti su chirurgo darbu ir atlikti nesudėtingas užduotis), Lukas Meškauskas, dvi dienas dalyvavo intensyviame profesiniame veiklinime Šiaulių apskrities priešgaisrinėje gelbėjimo valdyboje (jis turėjo puikias sąlygas „pasimatuoti“ savo būsimą profesiją, susipažinti su gaisrine įranga, technika, ugniagesių tarnybos sąlygomis, pagrindinėmis gaisrų ir nelaimių priežastimis). Taigi vienas Lukas svajoja tapti mediku, o kitas – gaisrininku gelbėtoju. Refleksijoje mokiniai įvardijo, kad intensyvus profesinis veiklinimas jiems labai padeda planuojant savo ateitį, jie turi puikias galimybes darbo vietoje susipažinti su svajonių profesija, atlikti skirtas užduotis.

Šiaulių Didždvario gimnazijai už nuoširdų darbą organizuojant ir didinant galimybes mokiniams pažinti darbo pasaulio įvairovę įteikta Šiaulių miesto savivaldybės mero Artūro Visocko padėka. Padėkos buvo įteiktos ir socialiniams partneriams, aktyviai bendradarbiaujantiems su gimnazijomis.

Laima Vielikėnienė, profesijos patarėja

Sveikiname!

Sveikiname!

2019-05-16

Gegužės 7d.vyko Šiaulių miesto moksleivių žaidynių II etapo orientavimosi varžybos. Varžybos vyko Dainų parke. Mūsų gimnazijos merginų komanda šauniai ir rezultatyviai atliko užduotis, užėmė I vietą ir pateko į finalines varžybas, kurios vyks Marijampolėje.

Sveikiname IIs kl. mokinę Ievą Gabšytę, IIm kl. mokinę Austėją Micevičiūtę, IIIa kl. mokinę Martiną Kotlovą, IIp kl. mokinę Austėją Jatulytę. 

Kūno kultūros mokytoja Rima Kasiliauskienė.

„Žaidimo metodo taikymas siekiant įtvirtinti anglų kalbos žinias ir gebėjimus“

„Žaidimo metodo taikymas siekiant įtvirtinti anglų kalbos žinias ir gebėjimus“

2019-05-21

Gegužės 15 d. Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacija (LAKMA), JAV ambasada ir Šiaulių Didždvario gimnazijos anglų k. mokytoja Kristina Urbonienė pakvietė Lietuvos anglų kalbos mokytojus į praktinį seminarą „Žaidimo metodo taikymas siekiant įtvirtinti anglų kalbos žinias ir gebėjimus“. Seminaro lektorė – Cristina Berry, JAV ambasados kultūrinių mainų programos dalyvė, bendradarbiaujanti su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Lektorė turi 13 metų darbo su įvairaus amžiaus mokiniais patirtį, kuria mielai dalijasi su Lietuvos mokytojais.

Seminaro tikslas – plėtoti pedagogų kompetencijas taikanti žaidybines veiklas, siekiant įtvirtinti mokinių anglų kalbos žinias ir gebėjimus tam tikro ugdymo proceso etapo pabaigoje. Seminaro metu dalyviai susipažino ir išbandė žaidimus, skirtus anglų kalbos žodynui, gramatikai ir sakytinei komunikacijai įtvirtinti. Lektorė pademonstravo, kaip mokinius sudominti anglų kalbos žodžių mokymusi taikant strategiją „Išbandyk praktiškai”. Be to, mokytojai patys gamino 3D išlankstomas kalbos mokymo priemones bei įrankius efektyvesniam mokymuisi.  Seminaro pabaigoje visi mokytojai gavo po komplektą stalo žaidimų (su metodinėmis rekomendacijomis).

Taigi praktinis seminaras buvo ne tik darbingas, bet ir žaismingas. Mokytojai, gavę daug patarimų, kaip pasigaminti žaidimus, kurie padėtų mokiniams įtvirtinti žinias ir gebėjimus, išsiskirstė su šypsena veide, pasirengę ugdymo procesą padaryti dar patrauklesnį.

Kristina Urbonienė, anglų kalbos mokytoja

Sveikiname!

Sveikiname!

2019-05-23

Gegužės 23 d. Didždvario gimnazijos merginų komanda: Martina Kotlova, IIIa kl. mokinė, Gabrielė Tubutytė, IIIe kl. mokinė, Ieva Gapšytė, IIs kl. mokinė, Austėja Jatulytė, IIp kl. mokinė, Austėja Micevičiūtė, IM kl. mokinė, dalyvavo Marijampolėje vykusiame Lietuvos mokyklų žaidynių orientavimosi sporto finale. Merginoms teko įveikti 2 kilometrų ilgio sprinto trasą, Marijampolės miesto gatvėmis. Didždvarietės pusantros minutės atsiliko nuo Kauno Palemono gimnazijos moksleivių ir iškovojo II vietą. Mokinės buvo apdovanotos Lietuvos tautinio olimpinio komiteto medaliais, ir marškinėliai su Lietuvos mokyklų žaidynių atributika, įteikta taurė.

Kūno kultūros mokytoja Rima Kasiliauskienė

Austėja Micevičiūtė, IM kl. mokinė

Pirmieji egzaminų rezultatai puikūs!

2019-06-13
Šiais mokslo metais gimnazijos TB2 kl. mokiniai, besimokantys vokiečių kalbos, laikė tarptautinį vokiečių kalbos egzaminą DSD 1 diplomui gauti (Das Deutsche Sprachdiplom). 
Egzaminą sudarė  4 dalys: skaitymas, klausymas, rašymas bei kalbėjimas. Kalbėjimo dalį vertino gimtakalbiai vokiečiai.  Džiaugiamės, kad Agnė Babrauskaitė, Nojus Dargis, Jokūbas Ramašauskas, Lukošaitytė Severa Augusta pasiekė B1 lygį, o Laurynas Jagutis - A2 lygį. 
Šis diplomas yra vokiečių kalbos žinių įvertinimo įrodymas, plačiau atveriantis duris darbo galimybėms bei studijoms ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Turint šį sertifikatą, gerokai lengviau Vokietijoje įsidarbinti, mokytis kolegijoje ar lankyti paruošiamąsias studijas.

Danguolė Kukla, vokiečių k. mokytoja

Programa, kuri neleidžia nutautėti

Programa, kuri neleidžia nutautėti

2019-06-14
Visuomet džiugu gauti padėką, o sulaukti padėkos jos nesitikint – neįtikėtinas džiaugsmas! Gimnaziją pasiekė padėka iš Švedijos, S:t Eskils gimnazijos, kurioje, kaip ir Didždvario gimnazijoje, mokiniai mokosi pagal Tarptautinio bakalaureato programą. Švedų gimnazijos TB DP koordinatorius, kalbų mokytojos dėkojo Didždvario gimnazijos TB DP koordinatorei Rimai Tamošiūnienei ir  lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai Janinai Dombrovskienei už sudarytą galimybę jų mokinei, lietuvaitei Evai, nuotoliniu būdu mokytis lietuvių kalbos. Švedai, be abejo, tikisi sėkmingo bendradarbiavimo ir ateityje.
Tarptautinio bakalaureato organizacija mokymą(si) grindžia visuminio ugdymo principais, t. y. mokykloms kelia uždavinį – ugdyti visapusišką asmenybę, pasirengusią gyventi besikeičiančiame, mobiliame pasaulyje, gebančią suvokti, kad ir kiti, būdami skirtingi, gali būti teisūs. Pagrindinis aspektas šiame procese yra gimtosios kalbos ir identiteto arba savasties ugdymas, o vienas iš būdų tai daryti yra privalomos gimtosios kalbos ir literatūros mokymasis nepaisant pasaulio vietos, mokyklos, kurioje mokinys mokosi pagal Tarptautinio bakalaureato programą.
Tai ne pirmas kartas, kai į TB DP koordinatorę kreipiasi kitų šalių kolegos prašydami  organizuoti lietuvių kalbos ir literatūros mokymą išvykusiems lietuvaičiams, ne vienam išvykusiam mokytoja Janina padėjo sėkmingai baigti programą, esame pasirengę tai daryti ir ateityje, tačiau pirmąkart sulaukėme padėkos!   
 
Rima Tamošiūnienė, TB DP koordinatorė
 
Pamokos American Corner „What do you know about the USA?“

Pamokos American Corner „What do you know about the USA?“

2019-06-18

Kai mokykloje karšta, pats metas pamokas organizuoti netradicinėse erdvėse. Birželio 10 ir 14 dienomis IP ir IY klasių mokiniams anglų kalbos pamokos vyko Šiaulių apskrities P.Višinskio viešosios bibliotekos Amerikos skaitykloje. Skaityklos koordinatorė Gabrielė papasakojo apie JAV istoriją, priminė svarbiausius šios didelės ir galingos šalies istorijos faktus. Mokiniai diskutavo apie vergijos panaikinimą, apie prezidentus, JAV valstijas bei miestus. Užsiėmimų pabaigoje mokiniai atliko Kahoot testą ir pasitikrino ką žino apie JAV.

Kristina Urbonienė, anglų k. mokytoja 

„Globalus švietimas globaliam pasauliui“

„Globalus švietimas globaliam pasauliui“

2019-06-04

Gegužės 6–8 d. Šiaulių Didždvario gimnazija sukvietė projekto „Erasmus+” partnerius (iš Lenkijos, Ispanijos, Turkijos, Rumunijos) ir svečius į tarptautinę, baigiamąją projekto „Globalus švietimas globaliam pasauliui“ konferenciją  („Global education for a global world“, Erasmus+ projekto Nr. 2017-1-LT01-KA219-035293_1). Projektą, kuris tęsėsi dvejus metus, koordinavo Šiaulių Didždvario gimnazija (koordinatorė – anglų k. mokytoja Rūta Alminienė).

Visose šalyse partnerėse suorganizuoti penki mobilumai, kuriuose dalyvavo 12 Didždvario gimnazistų ir mokytojos: Rūta Alminienė, Rūta Nagelienė, Inesa Tamulionytė, Alla Chvostova, Inga Stonienė.

Ruošdamiesi vizitams ir per juos mokiniai ir mokytojai diskutavo pabėgėlių klausimais, kiekvienoje šalyje nagrinėjo vis kitą potemę: „Politika ir migracija” (Lenkija), „Pabėgėliai: ekonomika ir sąžininga prekyba” (Lietuva), „Pabėgėliai, migrantai ir tolerancija” (Turkija), „Pabėgėlių integracija” (Ispanija), „Pabėgėlių situacija žiniasklaidoje” (Rumunija). Kiekvieno susitikimo rezultatus ir refleksijas mokiniai užfiksavo sukurtuose filmukuose, o mokytojai kiekviena tema paruošė užduočių rinkinį (tekstai, pratimai, video medžiaga).

Tradiciškai projekto dalyviai vieni kitiems pristatė savo šalies kultūrą, organizavo pažintį su šalimi lankantis įžymiausiose jos objektuose: būdami Lenkijoje ir Rumunijoje, kopėme į kalnus, Lietuvoje aplankėme Vilnių ir susitikome su Laisvosios rinkos instituto prezidentu Žilvinu Šilėnu, vaikštinėjome po senamiestį, Šiauliuose lankėmės saldainių fabrike „Rūta”, net patys gaminome šokoladą, Turkijoje turėjo galimybę iš arti pamatyti, kas yra Ramadanas, suvokti, koks yra realusis pabėgėlių gyvenimas (mat Turkijoje yra apie 4 mln. pabėgėlių, o mūsų aplankytame Bursos pabėgėlių centre pagalbą gauna 2000 žmonių), Ispanijoje ne tik aplankėme Valencijos senamiestį, Mokslo muziejų, bet ir patyrėme, ką reiškia dėl liūčių paskelbta nepaprastoji padėtis (tos liūtys mums, lietuviams, atrodė visiškai įprastas vaizdas).

Ar tapome globalesni, tolerantiškesni, atviresni pasauliui? Turbūt geriausiai atsakymus pateikia projekto dalyviai: „Dalyvavimas projekte mums suteikė žinių apie pabėgėlių problemą ir praplėtė akiratį. Sužinojome, kaip skirtingos šalys tvarkosi su šia problema, kaip integruoja pabėgėlius į šalies bendruomenę. Taip pat turėjome puikią galimybę pabendrauti su bendraamžiais iš kitų šalių, išklausyti jų nuomonių tam tikromis svarbiomis temomis. Šios naujos pažintys ir įgytos žinios padeda mums dabar ir padės ateityje, nes patobulinome komunikavimo gebėjimus”( Rugilė Drazdovaitė, III kl.); „Šis projektas suteikė man galimybę pažinti  kitų tautų kultūrą, jų gyvenimo būdą, susirasti draugų iš kitų šalių” (Kasparas Gruslys, IIa kl.); „Man „Erasmus+“ projektas Turkijoje davė labai daug: patobulinau anglų kalbą, komunikavimo gebėjimus, o svarbiausia radau naujų draugų, su kuriais buvo labai malonu kelias dienas praleisti kartu” (Meda Alminaitė, IIa kl.).

Rūta Alminienė, projekto koordinatorė

 

Dėmesio! Įdomu ir naudinga!

Dėmesio! Įdomu ir naudinga!

2019-04-09

Jau septintoji anglų kalbos vasaros stovykla Didždvaryje

Kviečiame registruotis į tradicinę, jau septintąją,  vasaros anglų k. stovyklą, kurią Šiaulių Didždvario gimnazija organizuoja kartu su JAV mokytojais ir dėstytojais bei savanoriais padėjėjais. Kviečiame susirasti naujų draugų ir naudingai praleisti laiką. Daugiau informacijos apie šio JAV fondo, WIESCO, organizuojamas stovyklas galite rasti tinklapyje www.wiesco.org ir Facebook paskyroje „Stovykla „Angliškas vasaros polėkis.“

 

Kas tai? Įdomus ir netradicinis būdas mokytis nedidelėse grupėse su amerikiečių dėstytojais (paskaitos, konkursai, šventės, sporto varžybos).

Kodėl? Nes norime gebėti laisvai bendrauti anglų kalba, mokytis per veiklą, pritaikyti kalbą įvairiose situacijose, sutikti įdomių žmonių.

Kada? Liepos 1-12 dienomis (10 darbo dienų), 10.00–16.00 val.

Kur? Šiaulių Didždvario gimnazija, Vilniaus g. 188.

Kam? Visiems 12-17 metų mokiniams, norintiems patobulinti anglų kalbos įgūdžius.

Kiek? 150 € mokestis (už priešpiečius, pietus, mokymo priemones); jeigu iš vienos šeimos dalyvauja 2 mokiniai, jiems mokėti reikės 270 €.

 

Informaciją susidomėjusiems teikia Didždvario gimnazijos anglų k. mokytoja, stovyklos veiklos koordinatorė Rūta Alminienė el.paštu rutaal@dg.su.lt , tel. 868655190.

Registracija vykdoma nuo balandžio 10 d. iki birželio 1 d. el. paštu rutaal@dg.su.lt Registruojantis nurodyti mokinio vardą, pavardę, mokyklą, klasę, mokinio mobilaus telefono numerį, tėvų kontaktinius telefonus. Užsiregistravusiems bus atsiųsta informacija, kaip galima sumokėti mokestį už stovyklą.

Sveikiname!

Sveikiname!

2019-05-23

Sveikiname lengvosios atletikos atskirų rungčių ir komandinių varžybų II vietos nugalėtojas: Vėjūnę Maceikaitę, IVb klasės mokinę, Gretą Karinauskaitę, IIIa klasės mokinę, Amelitą Taujanskaitę, IIa klasės mokinę, Vakarę Vaičiulytę, IIId klasės mokinę, Vėjūnę Kazlauskaitę, IIs klasės mokinę.

Kūno kultūros mokytoja Rima Kasiliauskienė

Kūrybinės dirbtuvės „Mokymasis neįprastose mokyklos erdvėse“

Kūrybinės dirbtuvės „Mokymasis neįprastose mokyklos erdvėse“

2019-05-02

Gegužės 2 d. gimnazijoje vyko kūrybinės dirbtuvės, kurias kuravo VGTU Architektūros fakulteto dekanas Liutauras Nekrošius, Architektūros pagrindų, teorijos ir dailės katedros vedėja Edita Riaubienė, doktorantės Grėtė Brukštutė ir Dalia Traškinaitė. Dirbtuvių tikslas – leisti mokiniams geriau suprasti, kaip veikia erdvė, kurios kūrėjai yra pati mokyklos bendruomenė, o architektai gali būti tik ta grandis, kuri padeda norus paversti realybe. O kad tikslas būtų pasiektas, mokiniai turi patirti, suvokti ir įgyti kompetencijų, kurios leistų erdvės vartotojams keisti turimą aplinką. Mokiniams buvo siūloma į jau turimą situaciją pažiūrėti kitu kampu ir atsakyti į klausimus: kaip veikia erdvė, kokias galimybes ji teikia, kaip galima ją pertvarkyti, kad ji įgytų naujos kokybės požymių. Taip dirbant, be abejo, tobulinamos įvairios kompetencijos, juk į projektavimo procesą įtraukiami bendruomenės nariai, kurie geriausiai žino, kokių erdvių jiems reikia.

Intensyvių, tris valandas trukusių kūrybinių dirbtuvių dalyviai burtų keliu pagal mokymosi dalykus buvo suskirstyti  į keturias grupes (I grupė: matematika, lietuvių ir užsienio kalbos, II grupė: dailė, technologijos, muzika, kūno kultūra, III grupė: biologija, fizika, chemija, informacinės technologijos, IV grupė: dorinis ugdymas, pilietiškumo pagrindai, geografija ir istorija). Toks grupių sudarymas leido mokiniams išsigryninti ugdymo(si) poreikius ir atsakyti į klausimus: kokie mokymo(si) metodai dažniausiai taikomi šiose pamokose,  kokie aktyvieji metodai galėtų rastis šiose pamokose, kaip naujai suformuotos erdvės leistų mokytojui taikyti naujai pasirinktus metodus.

Kiekviena grupė aktyviai „ieškojo“ vieno ar kito dalyko pamokoms geriausiai tinkančios erdvės.  Visi pasirinkti variantai buvo fiksuojami. Kiekviena grupė, atlikusi užduotis, pateikė pasiūlymus, kaip būtų galima keisti mokymosi būdus ir pritaikyti naujai sukurtą erdvę, kaip veiksmingai ir kūrybingai  išnaudoti įvairias gimnazijos erdves: laiptus, koridorius, valgyklą, direktoriaus kabinetą, mokyklos vidinį kiemą ir t.t. Visi rezultatai „sugulė“ į plakatus, mokyklos brėžinius.

Manome, kad kiekvienas dalyvavęs kūrybinėse dirbtuvėse įgijo tam tikros patirties ir kitokio požiūrio ne tik į pačias (ne)tradicines pamokas, mokymosi būdus, bet ir į mokyklos turimas bendrąsias erdves, kurios gali būti užpildytos ir veiktų ne tik pertraukų, bet ir pamokų metu. Džiaugiamės, kad mokinių indėlis gali nesunkiai padėti keičiant tam tikras nusistovėjusias taisykles ir pačios mokyklos bendruomenės požiūrį į juos supančią architektūrinę erdvę.

Dalia Traškinaitė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto doktorantė

Sveikiname!

Sveikiname!

2019-05-06

Gegužės 3-4 d. Šilutės Vydūno gimnazijoje vyko respublikinė vokiečių kalbos olimpiada, kurioje mūsų gimnazijos TB1 klasės mokinys Jokūbas Ramašauskas buvo apdovanaotas už geriausią kalbėjimo dalį B1 lygiu. Mokytoja Danguolė Kukla.

Integruota anglų kalbos ir istorijos pamoka

Integruota anglų kalbos ir istorijos pamoka

2019-05-27
Gegužės 20 d. IIa kl. vyko integruota anglų kalbos ir istorijos pamoka - ekskursija po miestą anglų kalba (anglų mokytoja Iveta Gutauskienė ir istorijos mokytoja Asta Andžiuvienė). Klasė susiskirstė į 4  grupes ir pasiruošė angliškai papasakoti apie 4 skirtingus Šiaulių istorijos objektus: Sukilėlių kalnelį, Šiaulių parką, bulvarą, ir, žinoma, Šiaulių Didždvario gimnaziją. 
Pagilinome savo istorijos žinias apie svarbiausius  gimtojo miesto objektus, patobulinome anglų kalbą. Labai smagu trumpam pabūti gidu ir  vesti ekskursiją anglų kalba.
 
Meda Alminaitė, IIa kl. mokinė
Didždvariečiai dalyvavo pasaulinėje akcijoje „Pamoka lauke“

Didždvariečiai dalyvavo pasaulinėje akcijoje „Pamoka lauke“

2019-05-27

Gegužės 23 d. didždvariečiai įsijungė į „Outdoor Classroom Day“ kampanijos organizuotą pasaulinę akciją „Pamoka lauke“. Tai diena, kai mokiniai skatinami mokytis ir leisti laiką lauke. Skatinami stiprinti savo sveikatą, labiau įsitraukti į mokymosi procesą bei jausti ryšį su gamta. Tad IIp kl. mokiniai fizikos pamoką eksperimentuodami leido lauke.

Pamokos pradžioje surengėme popierinių lėktuvėlių varžybas. Sustojome vienoje linijoje ir tuo pačiu metu  paleidome savo lankstytą lėktuvėlį, žiūrėjome, kurio lėktuvėlis nuskris toliausiai. Pirmąjį bandymą geriausiai įveikė Tito lėktuvėlis, o  antrąjį – Mato. Visiems buvo labai smagu matyti, kaip  lėktuvėliai skraido danguje. Išsiaiškinome, kad lėktuvėlio nuskridimo kelias priklauso nuo pradinės suteiktos jėgos ir lėktuvėlio išlankstymo specifikos.

Po šių varžybų stebėjome klasės draugų paruoštus eksperimentus. Pirmieji savo eksperimentą demonstravo Severinas ir Matas. Jie mums rodė, kaip ant keturių 0,33 l talpos vandens buteliukų, išdėliojus kelias medines juosteles, laikėsi net du 1,5 litrų talpos buteliai. Vaikinai šiuo eksperimentu paaiškino balanso svarbumą. Vėliau savo eksperimentą rodė Liudas. Pripylė maišelį vandens, sandariai uždarė. Tuomet į tą maišelį įbedė penkis pieštukus. Vanduo nebėgo. Buvo labai įdomu stebėti, kaip pieštukai susminga į maišelį, tačiau vanduo nebėga. Toliau eksperimentavo Ignas. Jis mums demonstravo, kaip apverčiant butelį, pilną vandens, vanduo išbėga ir butelis prisipildo deguonies (pasirodo burbuliukai). Vėliau dar rodė, kaip pasukus tokį pat butelį, pripildytą vandens, ir  jį staigiai apvertus, vanduo išsipila greičiau,  stipresne srove ir tiesesne linija. Mūsų klasei labai patiko ne tik stebėti šį bandymą, bet ir klausytis informatyvaus  eksperimento komentavimo. Savo fizikos žinias pademonstravo ir Gabija su Otilija. Jos įelektrino du balionus ir parodė, kaip jie traukia vienas kitą. Nors bandymas buvo labai trumpas, tačiau įdomus.

Taigi šiandien turėjome labai smagią ir naudingą fizikos pamoką lauke – visiems buvo labai įdomu stebėti eksperimentus, sužinojome naujų, naudingų dalykų.

Evelina Vitkevičiūtė, II p klasės mokinė    
 
Seminaras

Seminaras

2019-05-30
Gegužės 30 d. į Didždvario gimnaziją atvyko grupė kolegų iš Alytaus šv. Benedikto gimnazijos. Vizito tikslas - susipažinti su Tarptautinio bakalaureato diplomo programos vykdymo ypatumais Didždvario gimnazijoje, kuri šią programą vykdo nuo 2005 metų ir ją jau baigė 325 mokiniai. 
Kolegos alytiškiai stebėjo atviras pamokas, kurias vedė anglų k. mokytoja Tatjana Sviatkina bei gamtos mokslų pamoką, kurią vedė mokytojas Aidas Bertulis, o kolegos didždvariečiai noriai dalinosi įgyta patirtimi ir mokinių sėkmės istorijomis. Programos vykdymo ypatumus, skirtumus tarp vidurinio ugdymo programų, stojimo į Lietuvos ir užsienio universitetus bei dar ne vieną praktinį patarimą davė programos koordinatorė Rima Tamošiūnienė. Socialinės veiklos (angl. CAS) koordinatorius Paulius Baranauskas kalbėjo apie tokios veiklos prasmę tolimesniame programą baigusio mokinio gyvenime, pvz. savanorystės veikla, karjeros galimybės. Sviečiai turėjo progos susitikti ir pasikalbėti su diplomo programą ką tik užbaigusiais mokiniais bei dar beismokančiais, kurie paliko nuoširdų, šiltą, atvirų, mokančių argumentuotai pagrįsti savo nuomonę jaunuolių įspūdį ir, kaip išvykdama Alytaus šv. Benedikto gimnazijos direktorė Loreta Šerniene apibendrino: „Štai tokius mes ir įsivaizdavome esant tarptautinio bakalaureato programos mokinius!“
Susitikmo pabaigoje abiejų gimnazijų direktoriai pasirašė bendradarbiavimo sutartis, o mokytojai derinsis vizitą į svečius, į Alytaus šv. Benedikto gimanziją rudeniop. 
 
Tarptautinio bakalaureato diplomo programos koordinatorė Rima Tamošiūnienė
Karjeros ugdymo praktikumas „Ar aš laimingas?“

Karjeros ugdymo praktikumas „Ar aš laimingas?“

2019-06-04

Gegužės 22 d. anglų k. mokytoja Kristina Urbonienė Šiaulių miesto progimnazijų 7–8 klasių mokiniams vedė karjeros ugdymo praktikumą  „Ar aš laimingas?“ (kartu su 30 miesto septintokų ir aštuntokų, praktikume dalyvavo ir Didždvario gimnazijos IP kl. mokinių grupė).

Praktikume mokiniai mokėsi identifikuoti savo stiprybes ir silpnybes, sužinojo, kaip svarbu šiandieniame pasaulyje išsiskirti iš minios. Dalyviai atliko praktines užduotis, mokėsi formuluoti tikslus, susipažino su formule EES (angl. Energy Enthusiasm Smile), padedančia pasiekti užsibrėžtų tikslų, sudarė savo talentų sąrašą, kuris leido suprasti, kas gyvenime jiems iš tikrųjų teikia džiaugsmą.

Karjeros ugdymo praktikumas sukėlė daug teigiamų emocijų, mokiniai ir jų mokytojai veiklas atliko entuziastingai,  energingai. Praktikumo dalyviai teigė, kad renginys juos įkvėpė labiau pasitikėti savimi. Mokiniai suvokė, kad norėdamas rasti savo kelią, privalai klausytis širdies balso.

Mokytoja tvirtai įsitikinusi, kad ugdymas karjerai turi prasidėti kuo anksčiau, jaunosios asmenybės turi žinoti, kur eina ir koks jų gyvenimo tikslas.

Kristina Urbonienė, anglų k. mokytoja 

Nuotraukos Monikos Domeikienės

 
Tarptautinio socialinio verslumo konkursas „Start Strong 3+3 Student Entrepreneurship”

Tarptautinio socialinio verslumo konkursas „Start Strong 3+3 Student Entrepreneurship”

2019-06-04

Gegužės 24 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje vyko tarptautinio socialinio verslumo konkurso „Start Strong 3+3 Student Entrepreneurship” apdovanojimų šventė. Konkursas baigėsi, komisija suskaičiavo balus ir organizatoriai paskelbė nugalėtojus.  Jais tapo šiauliečių komanda „Et Cetera”, viena iš jos narių – Didždvario gimnazijos TB1 kl. mokinė Goda Katkutė! Ji kartu su savo komandos nariais iš J. Janonio gimnazijos laimėjo pagrindinį konkurso prizą  - savaitės trukmės kelionę į Sietlą, JAV. Kelionės metu laimėtojai ne tik dalinsis patirtimi su JAV kompanijų atstovais, bet ir susitiks su savo verslų (startups) įkūrėjais ir semsis patirties, kaip įgyvendinti netgi nerealiausias idėjas.

Konkurso organizatoriai (asociacija „Karjeros kodas“ kartu su partneriais JAV Ambasada Vilniuje, tarptautine karjeros ugdymo programa „Start Strong“ bei Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto programa „ChangeMakersON“) sveikina konkurso laimėtojus – komandą „Et Cetera“ ir kitus (tarp jų ir Didždvario gimnazijos komandą „Ommen“) dalyvius bei linki jiems sėkmės kituose konkursuose!

Kristina Urbonienė, anglų kalbos mokytoja, konkurso koordinatorė, „Start Strong“ programos vadovė Lietuvoje

 
Dalijamės su miesto mokytojais: technologijų ir anglų kalbos integruota pamoka

Dalijamės su miesto mokytojais: technologijų ir anglų kalbos integruota pamoka

2019-06-18

Ko reikia, kad mokytis būtų įdomu ir smagu? Klausimas, skatinantis ieškoti įvairių mokymosi galimybių, potyrių ir veiklų pamokoje.

Viena iš galimybių – jau tapusios tradicinėmis integruotos anglų kalbos ir technologijų (mitybos) pamokos. Visą gegužės mėnesį IIs kl. mokiniai kart su mokytojomis: A. Zibaliene, V. Čelkoniene ir D. Oss, intensyviai ruošėsi integruotai pamokai „Šventės laboratorija. Dekoravimas šokoladu“. Anglų kalbos pamokose mokiniai ieškojo informacijos, ją analizavo, sudarė sąvokų ir terminų žodyną. Mitybos pamokose mokiniai sužinojo, kokias formas galima pagaminti iš skysto šokolado, kokių tam reikia įrankių, priemonių, kokias galima panaudoti netradicines priemones. Kelias pamokas praktiškai mokėsi dekoravimo šokoladu subtilybių, eksperimentavo, bandė išgauti desertams puošti įvairias šokoladines formas.

Parengiamuosius darbus vainikavo atvira integruota  pamoka, kurią stebėjo Šiaulių miesto anglų kalbos ir technologijų mokytojai. Mokiniai dirbo dviejose grupėse: anglų kalbos grupė paruošė ir pristatė savo parengtas užduotis (pavyzdžiui, sudarė šokolado žemėlapį, interviu būdu surinko duomenis apie šokolado vartojimą) mitybos grupė kūrė ir gamino šokoladines dekoracijas ir jomis puošė pagamintus desertus.

Mokytojoms ir mokiniams tai buvo didelis iššūkis, bet noras tobulėti, išbandyti kažką naujo, eksperimentuoti buvo didesnis. 

Audronė Zibalienė, technologijų mokytoja

Renkami savanoriai – anglų kalbos stovyklai

Renkami savanoriai – anglų kalbos stovyklai

2019-04-09

Renkami savanoriai – dėstytojų asistentai vasaros anglų kalbos stovyklai Šiaulių Didždvario gimnazijojoje

Esi komunikabilus, gerai moki anglų kalbą ir/ar išmanai šiuolaikines technologijas? Nori puikiai praleisti laiką, bendraudamas su dėstytojais iš JAV, įgyti organizacinių bei komandinio darbo įgūdžių, dalyvauti įvairiausiose veiklose bei savaitgalio išvykose su dėstytojais?

Kviečiame savanoriauti tradicinėje, jau septintojoje,  vasaros anglų k. stovykloje, kurią Šiaulių Didždvario gimnazija organizuoja kartu su JAV mokytojais ir dėstytojais bei savanoriais padėjėjais. Stovyklos datos – liepos 1-12 d., savanorių veikla prasidės birželio 29 d. Daugiau informacijos apie šio JAV fondo, WIESCO, organizuojamas stovyklas galite rasti tinklapyje www.wiesco.org ir Facebook paskyroje „Stovykla „Angliškas vasaros polėkis.“ Visi savanoriai – asistentai gauna WIESCO fondo sertifikatus apie savanorystę stovykloje.

Motyvacinius laiškus siųsti Didždvario gimnazijos anglų k. mokytojai, stovyklos veiklos koordinatorei Rūtai Alminienei el.paštu rutaal@dg.su.lt iki birželio 1 d.

Metodinė konferencija „Kolega kolegai“

Metodinė konferencija „Kolega kolegai“

2019-05-27

Gegužės 27 d. gimnazijos vyko metodinė konferencija „Kolega kolegai: mokomės iš kitų“.

Nuotraukos: Daivos Bukelytės

Gimnazijos 120-ies metų istorija

Gimnazijos 120-ies metų istorija

2018-03-14

2018 m. Šiaulių Didždvario gimnazija švenčia 120-ies metų jubiliejų. Tai viena seniausių miesto gimnazijų, garsėjanti ne tik tradicijų puoselėjimu, bet ir atvirumu, inovatyvumu, draugiškos saviraiškos ir saviugdos aplinkos kūrimu, visuomeniškumu.

 

 

Narkotikų prevencija

Narkotikų prevencija

2019-02-22

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sukūrė naują, interaktyvią interneto svetainę jaunimui (nuo 14 m.) – www.askritiskas.lt. Jos turiniu siekiama tinkamai informuoti jauną žmogų, suteikiant žinių apie psichoaktyviąsias medžiagas, jų vartojimo poveikį ir rizikas. Taip pat skatinti būti atviru bendrauti, veikti, nebijoti iššūkių ir atsakomybės, o svarbiausia – sveikai ir įdomiai gyventi, pasitikėti savimi.

TBDP

2019-02-28

Projektas „STEM mokyklos ženklas“

2019-04-01

Gimnazija sėkmingai dalyvavo UPC paskelbtame ERASMUS+ strateginių partnerysčių projekto „STEAM School label“ (liet. „STEM mokyklų ženklas“) atrankos konkurse. Iš 43 konkurse dalyvavusių Lietuvos mokyklų atrinktos 15, kurios drauge su mokyklomis iš Portugalijos, Prancūzijos ir Serbijos 2019 m. kovo mėn. buvo pakviestos užsiregistruoti „STEM mokyklos ženklo“ platformoje ir balandžio–birželio mėn. išbandys STEAM veiklos įsivertinimo priemonę.

Išbandymo tikslas – išanalizuoti naudotojams teikiamas STEM veiklos gaires bei teikti pasiūlymus jai tobulinti. Naudodami šią priemonę galėsime įsivertinti savo mokyklos STEM lygį (pradedančioji, vidutinė ar pažengusi) pagal 21 kriterijų.

Dalyvavimas šiame projekte gimnazijai leis identifikuoti ir tobulinti savo STEAM veiklas, keistis patirtimi ir idėjomis su kitomis Europos mokyklomis apie STEAM strategijos kūrimą ir įgyvendinimą.

https://www.upc.smm.lt/projektai/stem/naujienos/atrankos-rezultatai.php


Romualda Pupinytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Savanoriai Didždvaryje

2018-09-12

Pagal Erasmus+ programos tarptautinės savanorystės projektą „Be Radio-Active 7“ 11 mėn. savavanorišką tarnybą gimnazijos radijo stotyje „Radijo klubas“ atlieka 3 savanoriai: Dana Folz (Germany) ir Nino Jashiashvili (Georgia) ir Muammer Kılıç (Turkija).

Dana Folz (Germany)  Nino Jashiashvili (Georgia) Muammer Kılıç (Turkija)

Duomenų rinkimas ir tvarkymas

2018-05-25
Patvirtiname, kad duomenų subjektų duomenys bus renkami laikantis galiojančių Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų bei kontroliuojančių institucijų nurodymų. Taikomos visos protingos techninės ir administracinės priemonės tam, kad mūsų surinkti duomenys apie duomenų davėjus būtų apsaugomi nuo praradimo, neleistino naudojimo ir pakeitimų. Duomenų davėjai negali teikti jokių asmens duomenų per mūsų svetainę. Jei duomenų davėjas asmuo, kuris yra jaunesnis negu 14 metų, prieš pateikdamas asmeninę informaciją, turi gauti savo tėvų arba kitų teisėtų globėjų sutikimą ir jį pateikti mums.