« Atgal
Titulinis » Naujienos »

Mokėjimo mokytis ir istorijos integruota pamoka su „KAHOOT“ programa

2019-01-03
Mokėjimo mokytis ir istorijos integruota pamoka su „KAHOOT“ programa
„Kahoot!“ – tai nemokamas internetinis įrankis, skirtas apklausoms, viktorinoms ar diskusijoms organizuoti. Didžiausias šio įrankio privalumas yra tas, kad jis veikia visose interneto naršyklėse su įvairiais mobiliaisiais įrenginiais, kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais ir kt. Be to, juo naudotis labai smagu, nes dalyviai skatinami varžytis, po kiekvieno atsakymo pateikiamas asmeninis įvertinimas bei užimama vieta, o ryškios spalvos bei smagi muzika sukuria ypatingą nuotaiką! Pasirenkamojo dalyko „Mokėjimas mokytis“ mokytoja Julija Muningienė ir istorijos mokytoja Asta Andžiuvienė gruodžio mėn. I kl. mokiniams organizavo integruotas pamokas, kuriose naudojo programėlę „Kahoot!“.
Per „Mokėjimo mokytis“ pamokas mokiniai buvo mokomi, kaip naudotis mobiliais įrenginiais, padedančiais pakartoti mokomąją medžiagą. Juk kompiuterinių programų naudojimas ugdymo procese sudaro sąlygas ne tik mokomąją medžiagą pateikti patraukliau, bet ir tobulinti mokinių tarpusavio bendradarbiavimą. Mokiniai sukūrė penkis „Kahoot!” žaidimus, skirtus pasikartoti kiekvienai temai. Visa klasė kartojo prieš tai buvusią pamoką: savo mobiliaisiais telefonais atsakinėjo į klasės draugų sugalvotus klausimus. Tam, kad sukurtų skyriaus kartojimo klausimus, mokiniai ne tik turėjo išanalizuoti skyrių savarankiškai, bet ir panaudoti selektyvumą, t.y. gebėjimą diferencijuoti informaciją, tinkamai formuluoti klausimus, parinkti svarbiausius šaltinius, vartoti tinkamą žodyną ir pan.
 I kl. gimnazistai pradėjo mokytis naują istorijos skyrių „Carų valdžioje“. Kiekvienai mokinių grupei buvo paskirta atskira tema,  kurią jie turėjo išanalizuoti savarankiškai, sugalvoti temos kartojimo klausimus ir juos klasei pateikti programėle „Kahoot!“ Istorijos mokytoja kiekvienai grupei akcentavo, į ką analizuojant medžiagą būtina atkreipti dėmesį, kokie faktai, datos ar apibrėžimai yra svarbiausi. Užuot žvelgę tik į savo vadovėlius, mokiniai buvo raginami ieškoti atsakymų žaisdami. 
Taigi tokių pamokų  tikslas – atverti kiekvieno mokinio potencialą. Tai reiškia, kad mokinys iš „paskutinio klasės suolo“ gali ateiti į priekį ir tapti klasės superherojumi.
 
Julija Muningienė ir Asta Andžiuvienė