« Atgal
Titulinis » Naujienos »

Matematikos ugdomieji projektai namuose

2020-05-27
Matematikos ugdomieji projektai namuose

Nuotolinis mokymas pakoregavo mokymosi procesą: iš naujo mokėsi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Tačiau pagrindinis dalykas – sužinoti, išmokti, pritaikyti – išliko. 

IM klasės mokiniai, mokydamiesi skyrių „Erdvinės figūros“, atliko ugdomąjį projektą „Piramidės maketo konstravimas“. Mokiniai turėjo sukonstruoti trikampę ir keturkampę piramides taip, kad atsispindėtų visi pagrindiniai elementai: briauna, įstrižainė, pusiaukraštinė, aukštinė, apotema. Įprastai tokį projektą pirmokai atlieka klasėje, kai šalia yra mokytojas, klasės draugai, iš kurių gali sulaukti pagalbos. Dabar pagalba buvo nuotolinė. Konstravimui pasirinktos medžiagos irgi buvo „karantininės“ – mokiniai piramides dėliojo iš to, ką turėjo namuose, – mediniai iešmeliai, mediniai dantų krapštukai, šiaudeliai, net spageti makaronai. Sukonstravę piramides, mokiniai turėjo pritaikyti žinias, kurias išmoko per pamokas: išmatuoti piramidžių tam tikrus elementus ir apskaičiuoti piramidžių paviršiaus plotus bei tūrius.

Ar šis projektas buvo naudingas mokiniams? Keleto mokinių mintys po projekto: 

„Atlikdamas projektą pasikartojau jau išmoktas teorines žinias. Žinoma, susidūriau su keliais sunkumais, bet jie tik išmokė mane nepasiduoti ir padaryti viską iki galo.“ 

„Buvo naudinga, nes padarius konstrukciją tapo lengviau skaičiuoti, daug geriau supratau.“

 „Tie projektai buvo įdomūs, bet supratau, kad turiu išmokti planuoti laiką, nes visų projektų iki galo taip ir nespėjau padaryti“.

„Asmeniškai man nepatiko, nes reikia paaukoti daug laiko. Nors pripažįstu, kad tokie projektai yra naudingi, reikia nemažai loginio mąstymo.“

Matematikos mokytoja Rima Ernestienė