« Atgal
2018-01-16
2018 metai nepaprasti:  atkurtai Lietuvai sukanka 100 metų, mūsų gimnazijai – 120 metų, užsienio kalbų mokymui gimnazijoje – 100 metų, o man  šiais metais – šešiolika.  
II m ir II p klasių mokiniai per matematikos pamokas rengė ir pristatė integruotą (matematikos, istorijos, IT ir užsienio k.)  kūrybinę užduotį-projektą  „Matematika, istorija ir aš“. Mokiniai kūrė uždavinius istorine tema,  pristatymus rengė trimis kalbomis, t. y. tomis, kurių mokosi šioje gimnazijoje.
Darydami tokio pobūdžio projektus, dažnai keliame sau klausimą, „Kur aš tai galėsiu panaudoti?“ ateityje, nors puikiai žinome, jog be matematikos toli nenueisime. Juk ja  paremta ne tik techninė, bet ir istorinė kultūra. Vienas profesorius iš Bylefeldo „atrado“, kad vidutinis žmogus „normaliame“ gyvenime apie  100 kartų per dieną naudojasi pagrindiniais skaičiavimo įgūdžiais. 
Rengdama šį integruotą darbą sužinojau, kad Utenos gimnazijos mokytoja Anelė Bajorienė dėstė, atrodo, visai skirtingus dalykus:  matematiką, istoriją, geografiją ir dailę. Jau tada (1920-1922 metais) mokiniai žinojo, kas yra dalykinė integracija. 
Taigi II m ir II p klasių mokiniai (matematikos mokytojas V. Tamašauskas) turėjo progą pažvelgti į matematiką,  kitus tiksliuosius mokslus  bei istoriją kitu kampu – taip atsirado projektas – „Matematika, istorija ir aš“.  Man ši pamoka buvo tobula  – aš pirmąkart  gyvenime savarankiškai atlikau mokslinį darbą. Esu įsitikinusi, kad šiame projekte įgytos kompetencijos  man praves jau kitais mokslo metais, kai  mokysiuosi pagal TB programą.
Su mokytoju sutarėme, kad kovo mėnesį  vėl rengsime projektą, gal tik dar  įdomesnį... 
Gabrielė Ulytė, II m kl. mokinė