« Atgal
Titulinis
»
Veiklos sritys
»
Neformalusis ugdymas
»
Renginiai
»
2017-2018 m.m. renginiai
»
Matematika, istorija ir aš
2018-01-16
2018 metai nepaprasti: atkurtai Lietuvai sukanka 100 metų, mūsų gimnazijai – 120 metų, užsienio kalbų mokymui gimnazijoje – 100 metų, o man šiais metais – šešiolika.
II m ir II p klasių mokiniai per matematikos pamokas rengė ir pristatė integruotą (matematikos, istorijos, IT ir užsienio k.) kūrybinę užduotį-projektą „Matematika, istorija ir aš“. Mokiniai kūrė uždavinius istorine tema, pristatymus rengė trimis kalbomis, t. y. tomis, kurių mokosi šioje gimnazijoje.
Darydami tokio pobūdžio projektus, dažnai keliame sau klausimą, „Kur aš tai galėsiu panaudoti?“ ateityje, nors puikiai žinome, jog be matematikos toli nenueisime. Juk ja paremta ne tik techninė, bet ir istorinė kultūra. Vienas profesorius iš Bylefeldo „atrado“, kad vidutinis žmogus „normaliame“ gyvenime apie 100 kartų per dieną naudojasi pagrindiniais skaičiavimo įgūdžiais.
Rengdama šį integruotą darbą sužinojau, kad Utenos gimnazijos mokytoja Anelė Bajorienė dėstė, atrodo, visai skirtingus dalykus: matematiką, istoriją, geografiją ir dailę. Jau tada (1920-1922 metais) mokiniai žinojo, kas yra dalykinė integracija.
Taigi II m ir II p klasių mokiniai (matematikos mokytojas V. Tamašauskas) turėjo progą pažvelgti į matematiką, kitus tiksliuosius mokslus bei istoriją kitu kampu – taip atsirado projektas – „Matematika, istorija ir aš“. Man ši pamoka buvo tobula – aš pirmąkart gyvenime savarankiškai atlikau mokslinį darbą. Esu įsitikinusi, kad šiame projekte įgytos kompetencijos man praves jau kitais mokslo metais, kai mokysiuosi pagal TB programą.
Su mokytoju sutarėme, kad kovo mėnesį vėl rengsime projektą, gal tik dar įdomesnį...
Gabrielė Ulytė, II m kl. mokinė