« Atgal
2019-01-15
Istorijos improvizacijos

Jau įprasta, kad istorijos pamokose mokiniai analizuoja istorinius šaltinius, gilinasi į istorines, politines situacijas, diskutuoja įvairiomis temomis. Bet ar kada nors susimąstėte, kad istoriją galima išmokti ir suprasti kitaip?

Istorijos mokytoja Valda Kizevičiūtė pasiūlė mums pažvelgti į istorijos įvykius kitaip, t. y. per vaidybą, juk meną ir istoriją sieja glaudus ryšys. Išanalizavus viduramžių epochos temas, mokytoja pateikė kūrybinę užduotį: dirbdami grupėse turėjome pasirinkti labiausiai įstrigusią temą ir ją suvaidinti be žodžių. Pasitelkdami naująsias technologijas, popieriaus lapą ar net paprasčiausią žemėlapį, išlaisvinome savo mintis ir sukūrėme... tikrus šedevrus (mums taip atrodo). Stebėdami vienos grupės vaidybą, istorinių asmenybių veido mimikas, veiksmus, kitos grupės turėjo įspėti, koks vaizduojamas įvykis, kokia improvizuojama situacija. Improvizacijos buvo išties įspūdingos, tačiau ne mažiau įdomios ir refleksijos.

Tokiu būdu pasitikrinome, kiek suprantame istorinius procesus, jų priežastis ir pasekmes.

Aistė Klinauskaitė IIId kl. mokinė