« Atgal
Titulinis » Naujienos »

Integruoti IT pamokų projektai IIM klasėje

2020-06-09

Per karantino laikotarpį IIM klasės mokiniai, kurie informacinių technologijų pamokose mokėsi tinklalapių kūrimo pradmenų, rengė ilgalaikį IT, lietuvių k., ugdymo karjerai integruotą ugdomąjį projektą – tinklalapį „Esu savojo AŠ autorius“. IT dalyko užduotis – pasirinkti tinklalapio kūrimo priemonę iš mokytojos rekomenduojamo sąrašo ir sukurti svetainę bent iš 3 tinklalapių. Taip pat vyko ir vidinė IT dalyko integracija, nes mokiniai turėjo grafikos rengyklėje (pavyzdžiui, GIMP programoje ar kitoje mokinio pasirinktoje) sukurti keletą grafikos failų, juos panaudoti svetainėje ir projekto rezultatą publikuoti internete. Lietuvių k. užduotis – savojo Aš kūrėjo idėjos plėtojimas taisyklinga lietuvių kalba. Šiuo požiūriu akcentuojami keli dalykai: mokinio gebėjimas apmąstyti save kaip augantį ir kartu save kuriantį žmogų bei pastangos šią idėją pristatyti taisyklinga kalba. Džiugino mokinių gebėjimas įsigilinti į save kaip į nuolat ieškančią asmenybę, pastebinčią pokyčių, nebijančią išbandyti naujų dalykų ir atrandančią netikėčiausiose srityse. Pavyzdžiui, Elada Ivoškutė save atrado kaip asmenybę, turinčią gabumų viešojo kalbėjimo srityje, o Iveta Čeliauskaitė pajautė save kaip meno pasaulio atstovę – fotografuojančią, piešiančią, kuriančią eilėraščius. 

Klasės mokiniai, kurie mokėsi programavimo pradmenų, karantino laikotarpiu kūrė C++ programavimo kalboje realaus turinio taikomąją programą pagal savo paties sudarytą situaciją. 

Džiugu, kad kai kurie mokiniai pranoko lūkesčius, nes pasirinko programuoti situacijas, kur galėjo įgyti ir pademonstruoti aukštesnius programavimo gebėjimus. Mokiniams buvo pateikti užduoties nurodymai ir vertinimo kriterijai: turėjo duomenis skaityti iš txt formato failo, rašyti rezultatus į txt failą, taikyti veiksmų pasirinkimo if sakinį, programuoti ciklinius skaičiavimus; vertinant aukštesniojo lygio (9; 10 pažymys) gebėjimus buvo žiūrima, ar pasirinktos užduoties situacijos sudėtingumas aukštas, ar demonstruojamas problemų sprendimo gebėjimas (pvz., ciklas cikle taikymas). Taip pIntegruoti IT pamokų projektai IIM klasėjeat programos kodas turėjo būti parašytas laikantis programavimo kultūros: prasmingi kintamųjų vardai, naudojami komentarai; įtraukos, kur reikia. Labai svarbu ugdyti(is) programavimo kultūros: solidesni projektai kuriami komandoje, keletas žmonių skaito, derina tą patį programos kodą. 

Kiekvieną savaitę vyko Zoom tiesioginės transliacijos IT pamokose, kurių metu mokiniai demonstravo tarpinius projekto rezultatus, konsultavosi, bendradarbiavo ir teikė pagalbą vieni kitiems, taisė programos kodo klaidas, pasiūlė idėjų, ką pagerinti ir pan. Proceso metu mokiniai naudojo virtualią bendradarbiavimo erdvę pbworks vikį, kuriame savo darbų aplanke saugojo failus, galėjo mokytis vieni iš kitų, komentuoti darbus.

Projekto pabaigoje vyko projekto rezultatų peržiūra, aptarimas. Mokytojos sukurtoje Google formoje išrinko geriausio tinklalapio dizaino, kūrybiškiausio, informatyviausio (naudingiausio) tinklalapio autorius. Mokiniai rašė refleksiją: „Man labai patiko atlikti šią užduotį. Buvo įdomu ir naudinga. Niekada negali žinoti, kada prireiks tokios patirties, kuriant tinklalapius. Tobulinau savo įgūdžius naudodamasi Weebly programa“; „Leido prisiminti visas keliones nuodugniau, taip pat labiau pamąstyti, ką keliavimas suteikia man. Visiškai ištobulinau naudojimąsi wix.com programa kuriant tinklalapį, nekilo jokių sunkumų“; „Patiko, kad šiame darbe turėjome tiek daug kūrybinės laisvės, galėjome patys generuoti savo idėjas. Šis projektas leido susipažinti su naujomis programomis, dabar jaučiuosi daug laisviau ir užtikrinčiau naudodama Wix programą, ateityje norėčiau išbandyti ir kitas tinklalapių kūrimo programas (pavyzdžiui, Weebly ar Jimdo)“; „+ Išmokau dirbti su nauja programa. Susimąsčiau, kas augina mane kaip asmenybę, ir turėjau į viską pažvelgti kitu kampu. Buvo per mažai laiko pamokoje, tad reikėjo skirti nemažai laisvalaikio laiko darbams atlikti (mano manymu, šį projektą reikėtų pradėti daryti antro pusmečio pradžioje, kad būtų geras rezultatas, nes norint sukurti patrauklią skaitytojui svetainę reikia įdėti daug darbo)“.

Programuotojai Google formoje atliko balsavimą, kokiai nominacijos kategorijai priskirtumėte draugo darbą: ilgiausio, trumpiausio kodo autorė / autorius; tvarkingiausio kodo autorė / autorius; kūrybiškiausia(ias) programuotoja / programuotojas.

Daiva Bukelytė, IT mokytoja

Lina Michailovienė, lietuvių kalbos mokytoja