« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2018-2019 m.m. renginiai »

Šiaulių apskrities geografijos mokytojų apskritojo stalo diskusija „Geografijos ugdymo turinio kaita neišvengiama“

2019-02-26
Šiaulių apskrities geografijos mokytojų apskritojo stalo diskusija „Geografijos ugdymo turinio kaita neišvengiama“

Vasario 21 d. Šiaulių Didždvario gimnazijoje įvyko Šiaulių apskrities geografijos mokytojų apskritojo stalo diskusija „Geografijos ugdymo turinio kaita neišvengiama“, kurią organizavo Didždvario gimnazijos geografijos mokytoja Sniegina Raubaitė. Šioje diskusijoje dalyvavo geografijos mokytojai iš Šiaulių miesto, Šiaulių, Radviliškio ir Telšių rajonų.

Telšių V. Borisevičiaus gimnazijos geografijos mokytoja ekspertė Laima Uosytė supažindino mokytojus su Marso šalimi – Namibija, kurioje lankėsi praeitais metais (ekspediciją organizavo Lietuvos geografijos mokytojų asociacija (LGMA). Mokytoja pristatė šios šalies unikalų gamtinį landšaftą (Kalahario dykumą, „Žuvies“ kanjoną, įspūdingąsias kopas), kultūrinius ir ekonominius šio krašto savitumus, be to, aptarė šios šalies švietimo sistemą. Mokytojos organizuotoje apklausoje geografijos mokytojai turėjo galimybę laimėti Kalahario dykumos smėlio mėginį. Šiaulių V. Kudirkos progimnazijos ir S. Šalkauskio gimnazijos geografijos mokytoja Indrė Staliorevičienė pristatė Islandijos gamtinius, kultūrinius ir ekonominius ypatumus naudojantis šiuolaikinėmis skaitmeninio turinio programomis (ArcGIS online, Google Earth). Taip pat dalijosi įspūdžiais iš aplankyto didžiausio Europoje lavos centro, kuriame interaktyvioje erdvėje su 3D projekcijomis pristatytas Islandijos salos susiformavimas, seisminis aktyvumas, vulkanizmas. Šiaulių Gytarių progimnazijos ir Suaugusiųjų mokyklos geografijos mokytoja Dalė Lapatinskaitė pasidalijo „gyvąja“ aplinkos tyrimo medžiaga iš Mūšos tyrelio (pelkės), kuria mokytojai galės pasinaudoti  pamokose.

Apskritojo stalo diskusijoje kalbėtasi apie dabartinę švietimo būklę, geografijos mokymo turinio privalumus ir trūkumus, būtiną turinio kaitą, patyriminio ugdymo svarbą ir kt. Mokytojų nuomone, vis dar išlieka  neišspręstų problemų: 1) 10 klasėje skiriama tik viena savaitinė pamoka analizuoti pakankamai platų turinį –  Lietuvos ir pasaulio ūkis, tad kurso mokymas(is) fragmentiškas, neefektyvus. Šiaulių apskrities geografijos mokytojai kartu su LGMA pritaria antros savaitinės pamokos 10 klasėje grąžinimui; 2) Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos deklaruotina rekomendacija – didesnį dėmesį skirti patyriminiam ugdymui ir 30 proc. pamokų vesti kitose aplinkos – praktiškai neįgyvendinama. Mokytojai supranta, koks svarbus patyriminis ugdymas, tad norėtų, kad geografijos (socialinio ugdymo) tiriamiesiems darbams būtų skirtos netradicinio ugdymo dienos. 

Apskritojo stalo metu dalijimasis patirtimi, nuomone, konkrečiais sprendimais yra ypač reikalinga artėjant bendrųjų ugdymo programų atnaujinimo procesui.

Indrė Staliorevičienė, Lietuvos geografijos mokytojų asociacijos Šiaulių miesto pirmininkė