« Atgal
Titulinis » Naujienos »

Sąsajos tarp mokslo ir meno

2020-05-04
Sąsajos tarp mokslo ir meno

Sąsajų ieškojimas šiandien, atrodo, nieko nestebina – taip mes išsigryniname, analizuojamoje aplinkoje atrandame pačių netikėčiausių dalykų, iš naujo įvertiname tai, kas buvo įprasta, savaime aišku ir nepajudinama. Todėl kai nusprendėme vykdyti bendrą fizikos-dailės projektą, pirmiausia, galvojome apie mus jungiančias, nors dažnai nematomas, sąsajas, kilo ne vienas klausimas: kur prasideda ir baigiasi mokslas, ar mokslas yra menas, o menas – mokslas, ar egzistuoja ryšys tarp mokslo ir meno?

II klasių integruotas fizikos-dailės projektas startavo balandžio 20 d. Nors planuose buvo derinamas susitikimų ir pamokų laikas, karantinas įvedė savo korekcijas ir projektas vyko „už uždarų durų“: mokiniai dirbo ne klasėje, o savarankiškai,  namuose.

Vertinimo kriterijai, nepriklausomai nuo to, dirbi klasėje ar namuose, visada yra svarbūs, tad baigus darbus buvo analizuojami uždavinių sprendimo būdai, vertinama uždavinio ir piešinio bendra kompozicija, spalviniai deriniai. Tiesa, tų, kurie save vadina mėgstančiais piešti, buvo prašoma vizualia kūryba jokiais būdais neužgožti skaičių ir formulių prasmės. Be abejo,  konsultacijų būta, bet iš esmės ugdytiniai dirbo savarankiškai ir atsakingai.

Kūryba turi daug veidų, jai priskiriamos įvairios prasmės, tačiau tikslas buvo vienas – nustebinti žiūrovą. Mokiniams pavyko! Mes, projekto iniciatorės, tikrai nustebome pamačiusios rezultatus. Stebėjomės ir džiaugėmės. O jūs?

Jovita Ratnikienė, dailės vyresnioji mokytoja; Rima Valčiukienė, fizikos vyresnioji mokytoja