« Atgal
Titulinis » Administracinė informacija » Projektai » Įvykdyti projektai » 2015 m. »

ESEMES – Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students

Comenius projektas  "Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students"

 

Š. m.  balandžio 17–24 d. Madride IES Jose Saramago (Majadahonda) mokykloje vyko Comenius projekto „Educational Software and E-learning in Math for European Students“ baigiamasis dalyvių susitikimas. Baigiamuosius projektus pristatė visų vienuolikos šalių mokinių ir mokytojų grupės. Šiaulių Didždvario  gimnazijai susitikime atstovavo Kipras Tallat Kelpša (II p), Karolina Varkulevičiūtė (TB1), Jonas Šatas (TB) bei mokytojos Rima Ernestienė, Daiva Bukelytė, Aistė Venclovienė, Diana Virbickaitė.

Baigiamojo susitikimo metu buvo pristatyti penki projektai: „Nuclear energy“, „Comparison of some economics features in Rovaniemi and Siauliai“, „Sounding balloon data analysis“, „Modern City Development“, „Climatic Changes“.

Buvome sužavėti ispanų ir islandų oro baliono gaminimo technologija ir juo naudojantis atliktais matavimais: tratosferos ir stratosferos drėgmės, slėgio ir temperatūros priklausomybe nuo aukščio. Daug diskusijų sukėlė lenkų, čekų ir rumunų projektas apie branduolinę energiją. Projekto dalyviai buvo sužavėti lietuvių ir suomių mokinių sudarytu ekonominės gerovės „blynelių“ indeksu. Partneriai iš Turkijos ir Norvegijos analizavo ir palygino savo šalių klimato ypatumus. Airiai ir švedai palygino Dublino ir Stoholmo miestų rekultivuotų rajonų gyvenimo kokybę.

Susitikimo dalyviai ne tik gilino matematikos žinias, rengė projektų pristatymus, vyko ir kultūrinis bendradarbiavimas. Partneriai iš Rovaniemi (Suomija) Kiprą išmokė tam tikrų suomių kalbos struktūrų, Jonas ilgai prisimins ispanų šeimų kultūrinius ypatumus bei jų svetingumą. Karolina jau planuoja vasaros atostogas Ispanijoje.

Mokytojai rengė projekto ataskaitą, aptarė ir talpino dokumentus į E-twinning, It‘slearning aplinkas, rengė medžiagą EST duomenų bazei, įvertino du metus trukusio projekto veiklas.

Dėkojame savo draugams iš Majadahondos už tokį draugišką priėmimą, ekskursiją po Madridą, išvyką į Granadą, puikiai organizuotą laisvalaikį.

Matematikos mokytoja Rima Ernestienė
Informacinių technologijų mokytoja Daiva Bukelytė

Daugiau informacijos apie projekto veiklas galima rasti projekto svetainėje http://esemes.96.lt

Visus sukurtus projektus galima peržiūrėti čia:

Finland_Lithuania

Poland_Romania_Czech_republic

Spain_Iceland

Sweden_Ireland

Turkey_Norway

 
       
 
   

2014 09 04

Iš Comenius matematikos projekto “ESEMES – Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students”  dalyvių susitikimo Laplandijoje sugrįžus...
 

Š. m. rugpjūčio 23–27 dienomis Didždvario gimnazijos III kl. mokiniai: Karolina Varkulevičiūtė, Akvilė Kriščiūnaitė, Liutauras Ernestas, Andrejus Kostarevas ir Jonas Šatas, lydimi Comenius projekto mokytojų Rimos Ernestienės ir Daivos Bukelytės, dalyvavo daugiašalės partnerystės Comenius projekto “ESEMES – Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students”  dalyvių susitikime Rovaniemi (Suomija) miesto „Lyseonpuiston lukio“ mokykloje.

Išvykai ir projektui ruošėmės iš anksto. Dar per vasaros atostogas keletą kartų buvome susitikę su ekonomikos mokytoja Diana Virbickaite, kuri mus mokė ekonomikos dalykų ir padėjo pasiruošti projektui.

Šios išvykos tikslas buvo suplanuoti baigiamojo projekto iš matematikos bei ekonomikos veiklas bei jį vykdyti. Dalyviai, dirbdami komandoje, plėtojo tarpkultūrinį, pažintinį bendradarbiavimą. Mokiniai plėtė savo žinias ieškodami naujų ir tobulindami jau žinomus sprendimų būdus, analizuodami turimus duomenis bei interpretuodami juos bandant pateisinti ar paneigti ekonomikos teorijas. Bendro su suomiais projekto apie ekonominius skirtumus tarp Lietuvos ir Suomijos, t.y. Šiaulių ir Rovaniemi miestų, rezultatus pristatysime 2015 m. balandžio mėn. visų 11 šalių dalyvių susitikime Madride.

Atvykome šeštadienį ir iš oro uosto tiesiai vykome į "Lyseonpuiston luki" mokyklą, kur pavakarieniavome ir apžiūrėjome, kur mokosi mūsų projekto partneriai. Vėliau turėjome ekskursiją po miestą. Sužavėjo tai, kad miesto centre pastatytame paminkle po suomių muzikos grupės „Lordi“ laimėjimo Eurovizijoje palikti muzikantų delnų antspaudai. Vėliau vykome apsigyventi suomių šeimose.

Sekmadienį vykome pas Kalėdų senelį. Tai viena iš žinomiausių ir turistų lankomiausių Laplandijos vietų. Nustebome, kad Kalėdų senelis mus pasveikino lietuviškai :), palinkėjo būti geriems ir paprašė padainuoti. Suprantama, Kalėdų senelio noras mums įsakymas :) ir visi linksmai sudainavome stulpelį lietuviškai „Linksmų šv. Kalėdų ir metų naujų...“. Kas norėjome, galėjome išsiųsti atvirlaiškį į Lietuvą su Kalėdų senelio antspaudu arba užsakyti laišką iš Kalėdų senelio per Kalėdas. Nusifotografavome visi kartu, palikome įrašą Kalėdų senelio svečių knygoje. Po to vykome į stovyklavietę miške: kepėme dešreles, blynus, rinkome mėlynes, kurių čia labai gausu.

Pirmadienį ir antradienį mūsų laukė ilgas ir įdomus projektinis darbas mokykloje. Projektui reikalingus duomenis jau buvome susirinkę mes ir suomiai iš anksto, prieš susitinkant. Naudodami MS Excel, GeoGebra programas atlikome duomenų statistinę analizę ir skaičiavimus, kad būtų galima palyginti prekių kainas pagal BVP, PPP (angl. Purchasing Power Parity), vidutinį gyventojų atlyginimą, atskaičius mokesčius ir kitus duomenis. Mokytojai mums padėjo suplanuoti projekto veiklas, o suomių ekonomikos mokytojas Jari mokė ekonominių parametrų ir jų apskaičiavimų. Po darbų mokykloje aplankėme „Arktikum“ muziejų ir mokslo centrą „Pilke“. Abi aplankytos vietos paliko didelį įspūdį apie Suomijos tradicijas, gamtą, kultūrą, miškų panaudojimą.

Baigiamojo projekto pradžią padarėme Suomijoje, o toliau tęsime savo projektinį darbą, padedami ekonomikos mokytojos Dianos Virbickaitės, su suomiais bendradarbiaudami internete ir „ItsLearning“ bendradarbiavimo aplinkoje.

Šioje kelionėje mes ne tik pradėjome projektinę veiklą su suomiais, bet ir susipažino su jų šalies ypatumais, suomių mokinių kasdieniu gyvenimu bei smagiai ir naudingai praleidome paskutiniąsias vasaros atostogų dienas.

Dėkojame suomių mokytojams Raimo, Timo ir Jari už priėmimą, o mūsų mokytojams už galimybę dalyvauti tarptautiniuose projektuose.


Parengė Jonas Šatas, Karolina Varkulevičiūtė, Daiva Bukelytė
 

2014 04 10

2014 m. kovo 10-14 d. Didždvario gimnazijoje vyko projekto „Educational Software and E-learning in Math of European Students“ partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo 30 mokytojų ir mokinių iš Airijos, Lenkijos, Rumunijos, Suomijos, Turkijos. Didždvario gimnazijai atstovavo mokiniai iš IIa, IIm, IIp klasių.

Visą savaitę projekto dalyviai įgyvendino projekto veiklas: tobulino įgūdžius dirbant su programa Geogebra, gilinosi į mokymosi aplinkos It'slearning galimybes.

Dėkojame gimnazijos II - klasių mokiniams už visas vykdytas veiklas Comenius daugiašalio projekto „Educational Software and E-learning in Math of European Students“ svečių vizito metu:

Viliui Kvedarui IIa, Liutaurui Ernestui IIa, Godai Striogaitei IIm, Žilvinui Visockui IIp, Jovarui Šateikai IIm, Vilmai Poškutei IIm, Ievai Kunickaitei IIp, Akvilei Kriščiūnaitei IIm, Karolinai Verkulevičiūtei IIp, Jonui Šatui IIm, Andrejui Kostarevui IIp, Kiprui Tallat Kelpšai Ip.
 
 
 
       

--
 

Taip pat dėkojame ir mokytojoms - projekto koordinarėms Rimai Ernestienei, Daivai Bukelytei, Aistei Venclovienei, Dianai Virbickaitei.

--

Kovo 10-14 d. Šiaulių Didždvario gimnazijoje vyko daugiašalių mokyklų partnerysčių Comenius projektas „Educational Software and E-learning in Math of European Students“. Į Šiauliuose vykusį susitikimą atvyko 21 mokinys ir 9 mokytojai iš Suomijos, Lenkijos, Rumunijos, Turkijos ir Airijos. Matematiniame projekte dalyvavo Didždvario gimnazijos IIm, IIp, Ip klasės mokinių grupės.

Keturias dienas gimnazijoje vyko projekto mokymai, visos šalys - partnerės kūrė projektus. Dirbdami grupėse mokiniai mokėsi taikyti matematikos programą „GeoGebra“, kuri leidžia vaizdžiai matyti dviejų matematikos kalbų algebros ir geometrijos ryšius. Kartu su Lenkijos Mikołów miesto Zespol Szkol Technicznych mokyklos mokiniais didždvariečiai rengė projektą apie aukso pjūvį arba dieviškąją proporciją realiame gyvenime, o su Turkijos Aydin miesto Fen Lisesi mokyklos mokiniais užbaigtas projektas 3D Geometry in Siauliai and Aydin City Symbols. Taip pat su Suomijos Rovaniemi miesto Lyseonpuiston Lukio mokyklos partneriais aptartas baigiamasis projekto susitikimas, kuris vyks jau kitais mokslo metais pavasarį Madride (Ispanija).

Projektas „Educational Software and E-learning in Math of European Students“ suteikė galimybę bendrauti ne tik angliškai, bet ir matematine kalba, susipažinti su kitų šalių kultūra ir žmonėmis. 

Akvilė Kriščiūnaitė, IIm

--

2013 11 25

Lapkričio 16-20 dienomis  Liutauras Ernestas (IIa), Vilius Kvedaras (IIa), Goda Striogaitė(IIm) ir Justina Taujanskaitė (IIm), lydimi mokytojų Daivos Bukelytės ir Aistės Venclovienės, dalyvavo šiemet prasidėjusio dvejų metų tarptautinio Comenius projekto "ESEMES – Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students" dalyvių susitikime, kuris vyko Ispanijos sostinėje –  Madride.

Lapkričio 16-20 dienomis  Liutauras Ernestas (IIa), Vilius Kvedaras (IIa), Goda Striogaitė(IIm) ir Justina Taujanskaitė (IIm), lydimi mokytojų Daivos Bukelytės ir Aistės Venclovienės, dalyvavo šiemet prasidėjusio dvejų metų tarptautinio Comenius projekto "ESEMES – Educational Software and E-learning in Mathematics for European Students"dalyvių susitikime, kuris vyko Ispanijos sostinėje –  Madride.

Čia taip pat atvyko projekto partneriai iš Airijos, Švedijos, Turkijos. Madrido Majadahonda priemiestyje įsikūrusioje “JOSÉ SARAMAGO” mokykloje, kurios bendruomenė ir organizavo susitikimą, kiekviena mokykla, projekto dalyvė, turėjo pristatyti savo šalį, miestą ir mokyklą. Vėliau visi projekto svečiai bei ispanų mokiniai dalyviai mokėsi dirbti su kompiuterine programa GeoGebra ir nuotolinio mokymosi aplinka "ItsLearning", kartu buvo suplanuotos ir aptartos mokymosi matematikos bendradarbiaujant su Aydin miesto (Turkija) Aydin Fen Lisesi mokyklos mokiniais naujo projekto "3D Geometry in Siauliai and Aydin City Symbols" veiklos ir priemonės.

Projekto dalyviai ne tik mokėsi, bet ir aplankė žymiausias Madrido senamiesčio vietas, Prado muziejų, kalnų miestelį San Lorenzo de El Escorial, jo vienuolyną, vyko į susitikimą su Majadahondos meru. Mokiniai gyveno ispanų mokinių šeimose, kurios šiltai mus priėmė. Tai buvo dar vienas būdas geriau pažinti ispanų kultūrą, paragauti nacionalinių patiekalų, susirasti naujų draugų.

Kovo mėnesio pradžioje laukiame į susitikimą Didždvario gimnazijoje atvykstant svečių projekto partnerių, kurio metu vyks pirmosios projekto dalies gautų rezultatų pristatymas. Taigi, mūsų laukia didelis suplanuotas darbas.

Parengė IIm klasės mokinė Goda Striogaitė ir mokytoja Daiva Bukelytė