« Atgal
Titulinis » Veiklos sritys » Neformalusis ugdymas » Renginiai » 2018-2019 m.m. renginiai »

„Design Thinking“ metodika

2018-10-01
„Design Thinking“ metodika

Rugsėjo 15-22 d. gimnazijos stebėsenos poskyrio vedėja Sonata Dedūraitė ir neformalaus ugdymo mokytoja Rasa Zvilnaitė dalyvavo Erasmus+ programos mokymuose „Inspiring New Thinking“ Sliemoje (Malta).

Jaunimo darbuotojai iš Armėnijos, Estijos, Ispanijos, Kipro, Lietuvos, Maltos, Prancūzijos, Rusijos ir Ukrainos gilinosi į Design Thinking (mąstymo modeliavimo) metodą, susipažino su pagrindiniais šio metodo įrankiais ir bandė praktiškai juos taikyti.

„Design Thinking“ metodika buvo ištobulinta Stanfordo universiteto dizaino institute kaip dizaino kūrimo procesas, kai pirmiausia gilinamasi į vartotojo poreikius, generuojamos idėjos, kuriami prototipai ir jie testuojami – tik  pabaigoje atsakant į klausimą, kurį problemos sprendimą verčiausia pasirinkti. Netrukus buvo pastebėta, kad šią metodiką sėkmingai gali taikyti ne tik dizaineriai, bet ir kitų sričių specialistai, kuriems reikalingi šiuolaikiški ir efektyvūs problemų sprendimo ir idėjų generavimo metodai.

Tuo galėjo įsitikinti visi mokymų dalyviai dirbę mišriose grupėse ir tyrę saleziečių bendruomenės Sliemoje situaciją. Taikydami pasiūlytą metodiką jaunimo darbuotojai susitiko su vietos bendruomenės nariais, domėjosi veikla ir iškylančiais sunkumais. Vėliau išgryninti didžiausi iššūkiai ir sunkumai, kuriems spręsti pasiūlytos idėjos. Naudodami LEGO kaladėles, dalyviai sukūrė problemų sprendimo prototipus, kuriuos pristatytė vietos bendruomenei.

Kaip sakė patys mokymų dalyviai, Design Thinking metodika leidžia atitrūkti nuo stereotipinių sprendimų, pažadinti kūrybiškumą, empatiją, įžvelgti naujas galimybes, generuoti pritaikomas idėjas, jas testuoti, taip patikrinti ir  jų veiksmingumą. Daugeliui atradimu tapo LEGO konstruktorių panaudojimo galimybės ne tik modeliuojant problemų sprendimus, bet ir atliekant refleksijas, grupių formavimo užduotis.

Įgytos žinios ir konkrečios metodikos kūrybiniam mąstymui skatinti labai pravers dirbant su jaunimu.

Rasa Zvilnaitė, neformaliojo ugdymo mokytoja

Nuotraukos: Nicole Mallia