« Atgal
2017-10-16
Atgijusi istorija
Spalio 6-7 d. Didždvario gimnazijos jungtinė I-IV klasių mokinių grupė lankėsi Lenkijoje. Kartu su Didždvario gimnazijos istorijos mokytojais (Giena Kubiliūte, Valda Kizevičiūte, Asta Andžiuviene ir Paulius Baranausku) turėjome galimybę iš arčiau pažinti Krokuvą bei jos gausiausiai turistų lankomus objektus: Vavelio pilį, šv. Marijos baziliką, stovinčią pačioje Turgaus Aikštės širdyje. Vavelio pilyje dalyvavome pažintinėje ekskursijoje, kurios metu susipažinome su pilies architektūra ir istorija. Labiausiai sužavėjo pilyje eksponuojama arasų kolekcija. Tai gobelenas, kuriame sudėtinga technika išsausti bibliniai, mitologiniai ar istoriniai siužetai. O Krokuvos centre aplankėme aikštę, kurioje Tadas Kosciuška, 1794 m. sukilimo prieš Rusijos imperiją ir Prūsijos karalystę vadas, kvietė visus Lenkijos ir Lietuvos gyventojus priešintis šių šalių priespaudai. Pamatėme ir daugiau paminklų, siejančių ir Lietuvos, ir Lenkijos istoriją, kultūrą: Žalgirio mūšio 600-osioms metinėms skirtą paminklą, Lietuvos ir Lenkijos poeto Adomo Mickevičiaus monumentą. Be to, leidomės į vakarinę ekskursiją po Veličkos druskos kasyklas, laikomas vienu lankomiausiu objektu Krokuvoje, padariusias mums didžiulį įspūdį. Paskutinis ekskursijos objektas, nuteikęs rimčiai, apmąstymams – nacistinės Vokietijos Aušvico koncentracijos stovykla, kurios pamatyti kai kurie eksponatai mus šokiravo.
Esame labai dėkingi savo istorijos mokytojams už šios kelionės organizavimą. Turėjome galimybę istoriją pamatyti (o ne skaityti ją), pajausti. Tokiose pažintinėse ekskursijose istorija atgyja.